در دسترس نبودن لینک
در حال حاضر این لینک در دسترس نیست
بزودی این فایلها بارگذاری و لینکها در دسترس قرار خواهد گرفت
در حال حاضر از لینک مستقیم برای دریافت اثر استفاده کنید
عنوان : پادکست به نام جان
ویژه برنامه : فرهنگ ایران
قسمت سیزدهم : نژادپرستی
برنامهساز : نیما شهسواری
زمان : 35:16
با صدای : نیما شهسواری
فرهنگ ایران
فرهنگی توامان با زشتیها و زیباییها
زمان آن نرسیده است تا با نگاهی موشکافانه آنچه زشتی و الصاقی بر این فرهنگ است را بشناسیم و آن را از دل این فرهنگ کهن بزداییم؟
در قسمت سیزدهم از نژادپرستی این غول شوم نهفته در فرهنگ ایران میگویم
همه چیز از آنجا آغاز شد که کسی گفت ما از دیگران برتریم
آن روز او این را گفت و هزاری تشویقها کردند و بر عزت قوم خود فخرها فروختند
در میان همین هپروت شادی از برتری بود که مردمان در کورهها سوختند تا جماعت شادمان برتر بمانند
برنامهی به نام جان قصد دارد تا درباب مباحث مهم باورها و دغدغههای دنیایمان به زبان ساده و بداهه سخن بگوید
این بخش از متن پادکست توسط هوش مصنوعی استخراج شده است. ممکن است شامل اشتباهاتی باشد یا به طور کامل با محتوای اصلی مطابقت نداشته باشد. هدف از این کار، بهبود دسترسی مخاطبین به محتوای پادکست و فراهم کردن امکان مطالعه و مرور سریعتر مطالب است
ما تصمیم گرفتهایم متن پادکستهای خود را منتشر کنیم تا دسترسی به محتوای آنها برای همه مخاطبان آسانتر شود. این اقدام به ویژه برای افرادی که ترجیح میدهند مطالب را به صورت متنی مطالعه کنند یا نیاز به مرور سریعتر دارند، مفید خواهد بود
این متن توسط هوش مصنوعی Speechmatics استخراج شده است. Speechmatics یکی از پیشرفتهترین فناوریهای تبدیل گفتار به متن است که با استفاده از الگوریتمهای پیچیده و یادگیری عمیق، صدا را به متن تبدیل میکند. این ابزار قادر است با دقت بالا و در زمان واقعی، گفتار را به متن تبدیل کند و از بیش از ۵۰ زبان مختلف پشتیبانی میکند
خب دوستان توی این قسمت مشخص ما میخوایم بیشتر در باب این نگاه برتری طلبانه صحبت بکنیم.
قاعدتا در باب نژادپرستی وقتی میخوایم صحبت بکنیم ریشه ابتدایی و اصلیش از یک بن مایه فرهنگی و یک المان قدرتمند در ساخت این فرهنگ نشات میگیره که اون فرهنگ برتری طلبانه است.
فرهنگ ساختن طبقات است.
ما در باب این مسئله صحبت کردیم که ریشه های این قاعدتا بر میگرده به نگاهی که ما تحت عنوان نگاه اسلامی میشناسیم.
فارغ از نگاه اسلامی که در دل شیعه و سنی یکتا و یکسان هست، در دل صوفی گری هم به همین شکل رواج پیدا کرده که اتفاقا بن مایه های اصلی فرهنگ ایرانی رو هم همین نگاه ها در کنار هم ساختن.
اما وقتی به پیش از اسلام هم نگاه بکنید و زرتشتیت رو هم مورد کنکاش قرار بدید باز هم از عناصری از این نگاه روبرو میشید که اتفاقا قدرتمند و پر رنگ بوده.
حتی وقتی صحنه سیاسی و زندگی سیاسی مردم ایران هم که نگاه میکنید باز هم مواجه میشید با همین نگاه نگاهی که تحت عنوان پادشاهی و امپراطوری باهاش روبرو هستیم و باز هم بیانگر این نوع نگاه برتری طلبانه هست.
خب ما بارها و بارها در قسمت های مختلفی که در این ویژه برنامه ها و در برنامه به نام جهان بوده پیرامون این تفکر برتری طلبانه صحبت کردیم.
ریشه این نگاه رو معطوف به وجودیت خدا و این باور و معنای خدا دونستیم و صحبت کردیم که چگونه به واسطه اون طبقاتی که خدا به وجود میاره از همون ابتدا خود در این نوک هرم قرار میگیره و میشه خدا بزرگترین بزرگان، پادشاه، پادشاهان و القاب بلا منازع ای که در طول تاریخ به خودش داده در کتاب های مختلف مذهبی هم به خودش معطوف کرده.
حالا شما مواجه میشید با یک نوک هرمی که در آسمان هاست و این احساس برتری طلبی رو بوجود میاره.
برتری طلبی که ما بارها دربارش صحبت کردیم.
از هر دری که برتری وارد بشه برابری از میان برداشته میشه.
این دو معنا هیچ وقت در کنار هم نمی تونن زندگی کنن، جریان داشته باشن، با ورود هر کدوم دیگری از میان برداشته خواهد شد.
و حالا ما مواجه هستیم با فرهنگی که در دل این نگاه و این معنای خدا وجود داره و ما تحت عنوان این برتری طلبی میشناسیم.
حالا اگه نگاه برتری طلبانه ای بعد از حضور خودش در اون نوک هرم دوباره در پی بازتولید همین معنا و ادامه دادن این نوع نگاه به جهان است.
حالا بعد از گذر از نام خدا، شما مواجه میشوید با اشرف مخلوقاتی که تحت عنوان انسان ما میشناسیم.
حالا این انسان هست که اشرف مخلوقات لقب میگیرد و بنده نظرکرده و سوگلی خدا به حساب میآید و او برتر و باارزش تر از دیگر موجودات است.
باز هم شما مواجه میشوید با این نگاه برتری طلبانه که حالا نقش کلیدی را باز هم ایفا میکند و در عین حال شما مواجه میشوید با این ساخته شدن طبقات پیشرفته.
حالا یک به یک معانی ها در دل ادیان مختلف، در دل نگاه به خدا و حتی فارغ از این نگاه های معطوف به خدا و ادیان روبهرو میشویم.
با ساختن طبقات.
یعنی از یک سو شما مواجه میشوید با این نگاهی که در دل مذاهب به شدت قدرتمند هست و به مرد مثلا جایگاه والاتر و بزرگتری داده نسبت به زنان و این حس برتری طلبی را برای مردان بزرگ و بزرگ تر کرده و یا اینکه حالا شما مواجه میشید با جوامع مدرنی که بر پایه ثروت و موقعیت اجتماعی به مردم جایگاه و پایگاه میده و طبقات رو بوجود میاره و طبقه فرودست و فرادستی بوجود میاد که ثمره همین نگاه برتری طلبانه است.
حالا اینا ریشه دار هی هر روز بزرگ و بزرگتر میشن و ما شاهد این نگاه هستیم.
و این ارزش فرهنگی ای هستیم که تقریبا در همه جوامع و در ایران هم به کرات قابل وضوح است.
یک سیستم ارزشگذاری که مبدل شده به نگاه برتری طلبانه.
حالا وقتی به در باب این موضوع نگاه میکنیم قاعدتا ثمره های بیشماری داره.
یعنی شما وقتی این نگاه برتری طلبانه و این نگاه رقابتی آلوده رو میبینید، حالا مواجه میشید با هزاران برآیندی که از خودش به بار آورده.
یعنی شما مواجه میشید با یک فرهنگ آلوده و بیماری که به واسطه این نگاه احمقانه دائما در حال خرد و حقیر کردن دیگران هست.
بزرگی که به واسطه این حقارت دیگران شکل میگیرد و شما شاهد این نگاه مسموم و بیمار هستید که در بین مردم به وجود میاد.
شما شاهد هستید مثلا پدر و مادری به وجود میاد که حالا این پدر و مادر ارباب و پادشاه و صاحب بر فرزند خودش هست.
حتی شما وقتی وارد این نگاه اسلامی میشید مواجه میشید با پدری که حق کشتن فرزند خودش رو هم داره.
جد پدری که همتای پدر میتونه اون فرزند رو از بین ببره، بکشه و در قبال هیچ کسی هم پاسخگو نباشه.
همون اتفاقی که حتی در این دوران حکومت جمهوری اسلامی هم افتاده.
حتی به کرات این اتفاق افتاده و ما مواجه شدیم با قتل های ناموسی که حالا کودکان خودشون دختران خودشون رو سر بریدند و کشتند.
آب از آب تکان نخورد و ما شاهد این نگاه های بیمار و مسموم هستیم.
برآیند های بی شماری در دل این نگاه برتری طلبانه شکل میگیره اما یکی از این برآیند ها قاعدتا ساختن طبقات است.
خب شما شاهد این طبقات مختلف هستید که حالا ما می تونیم مثال های بی شماری دربارش بزنیم و هر کس در زندگی خود شاهد این طبقات بوده.
یعنی این طبقاتی که تحت عنوان خدا در نوک هرم انسان به عنوان اشرف مخلوقات مرد با تمایز نسبت به زنان با دینان و مومنان در قبال کفار و اهل کتاب و دیگران که باز یک طبقاتی در دل خود جای می دهند و الی آخر که حالا یک بار به واسطه ادیان شکل می گیرد و یک بار هم به واسطه تفکر یک جماعتی شکل بگیرد.
چرا که ما در باب این موضوع هم بارها صحبت کردیم.
وقتی شما یک ارزشی را، یک اصلی را قبول می کنید، بعد از قبول این اصل مستدام در بین باور هایتان و در نگاه جمعی تان، حال این که بعد از آن چه گروهی را در خودش پدید بیاورد در اختیار شما نیست.
شما به اصل برتری طلبی باور آوردید.
حالا این برتری طلبی که گاها به واسطه قدرت شکل میگیره میتونه یکبار در اختیار قدرتمند تازه ای قرار بده.
حالا یک بار مسلمانان این قدرت رو در اختیار دارن و خود را برتر از دیگران میدونن و دیگران رو تحت عنوان کفار حتی حاضر به کشتن و از میان بردنشون هستند و زنانشون رو صاحب میشن و مالک میشن و به عنوان برده و کنیز می فروشند.
حالا یک بار میتونه این اتفاق برای مثلا مسیحیان بیفته، مسیحیان این قدرت رو بدست بگیرند یا یک حکومت لائیک در جهان این قدرت رو بدست بگیره؟
حالا با توجه و ایمان به این موضوع مشخص و این سیستم برتری طلبی و برتری طلبانه حالا فروم دیگه در اختیار شما نیست.
حالا میتونه هر بار تغییر کنه و یک انسان تازه ای این سکان رو به اختیار بگیره و بواسطه قدرتی که در اختیار داره حالا هر فضاحت و زشتی و خشونت و وحشیگری رو هم به پیش ببره و این دیگه در اختیار شما نیست.
در باب ساختن طبقات هم به همین شکل هست.
حالا شما مواجه میشید با طبقاتی که مدام در حال ساخته شدن هست و حالا هر بار یک طبقه تازه ای هم بوجود میاد و در دل این طبقات ما مواجه میشیم با طبقات نژادی ای که حالا به وجود میان طبقات که در راستای نگاه نژادپرستانه به جهان هست.
یعنی شما مواجه میشید حالا یک طبقه ای تازه ای در جهان شناخته میشه که خب قاعدتا ریشه های تاریخی هم داره.
یعنی شما اگر مواجه بشید با همون صدر اسلام هم حالا مواجه میشید با اون نگاهی که نسبت به عرب و عجم اتفاق افتاد.
یا وقتی شما به نگاهی که تحت عنوان یهودیت میشناسید نزدیک میشید میبینید که یهودیان اصلا یک دین نژادی هستن.
یعنی دینی نیستن که شما بتونید این دین رو برگزینید.
مثل مثلا مسیحیت یا اسلام که شما وارد این دین بشید.
شیعه یک دین نژادی است مختص به یک نژاد خاص.
خب این همان نگاهی است که یک برتری و یک نگاه متمایزی رو نسبت به این نژاد میده.
ریشه های تاریخی داره و هر بار هم در طول تاریخ بازآفرینی شده.
یعنی شما مثلا وقتی مواجه میشید با اون نگاه دگم و آلوده ی هیتلر نسبت به یهودیان و حالا مواجه میشید با اون فجایع بزرگی که در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می افته.
حالا این دوباره بازتولید همون نگاه برتری طلبانه هست که یک بار میتونه در زمینه مثلا یهودیان اتفاق بیفته.
یک بار میتونه در زمینه نازی ها اتفاق بیفته، یک بار میتونه در خاک ایران اتفاق بیفته، یک بار میتونه در خاک فلان کشور اروپایی اتفاق بیفته.
با توجه به این سیستم ارزشگذاری و ساختن این طبقات و نگاه به این احساس برتری طلبانه، حالا شما شاهد فروع تازه ای در این اصل مستدام هستید.
هر بار می بینی که یک نگاه تازه، یک نظر تازه ای پدید می آید و این طبقات تازه را هم پدید می آورد.
حالا وقتی ما نزدیک می شویم به این نگاه نژاد پرستانه در ایران که قاعدتا در ایران هم وجود دارد، شاید به مراتب کمتر از خیلی از کشورهای جهان اما وجود دارد.
قاعدتا یکی از آن ارکان فرهنگی است که در بین ایرانیان هم وجود دارد.
یکی از المان های قدرت و بن مایه هایی که فرهنگ جمعی این مردم را ساخته، همین نگاه نژاد پرستانه است.
خب قاعدتا شکل افسارگسیخته آن را شاید بیشتر و به کرات در مثلا اروپا ببینیم.
جایی که مهد این نگاه ها به نوعی بوده و بیشتر بهش بال و پر داده شده و در نهایت یک فجایعی مثل فجایع جنگ جهانی دوم هم پدید آورده.
ثمره همین نگاه های مشخص.
اما در ایران هم شما مواجه می شوید با این نگاه که بر اثر به وجود آوردن طبقات و میل به آن نگاه برتری طلبانه به وجود اومده.
حالا شما مواجه هستید که یک نگاه پستی به دیگران میشه.
حالا این نگاهی که در ایران شکل گرفته و ما تحت عنوان نژادپرستی باهاش روبرو هستیم یک نگاه متفاوتی است.
حالا شما مواجه میشید با این که جماعتی رو پست و حقیر و نژاد کهتر به حساب می آورند و جماعتی رو نژاد برتر.
ما در باب این طبقات صحبت کردیم، بارها و بارها صحبت کردیم.
ما در باب یک موضوع مشخصی صحبت کردیم که انسان زمانی که تحقیر میشه حالا در پی پاسخ دادن به این حقارت خودش هست.
و اصولا وقتی در باب بزرگی صحبت میکنیم، در باب برتری صحبت میکنیم.
این ها به واسطه حقارت دیگران به وجود میاد.
یعنی شما بزرگی رو در جهان نخواهید داشت مگر اینکه که جماعتی در حقارت در برابر او کرنش کنند و اینها چه کسی میتواند بزرگ شود؟
شما مواجه هستید با یک جماعت حقیری که در برابر این قدرت اصلا قدرت او را معنا می دهند.
بزرگ او را معنا می دهند.
ضعف ماست که قدرت او را می سازد وگرنه شما مواجه نمیشید با این برتری و بزرگی.
حالا این جماعتی که پر از احساس تحقیر و کوچک شدن شده حالا باید یک پاسخی برای این احساس تحقیر خودش داشته باشد.
همتای آن اتفاقی که در زندگی عادی انسان ها هم می افتد.
شما در نظر بگیرید یک مردی که حالا سر کار هست، حالا یک کسی که مثلا در یک کارخونه ای داره به عنوان کارگر کار می کند، حالا سر کارگری که مثلا در ازای یک اتفاق بر سر این فریاد می زنه.
حالا اون آدم پر از این حس حقارت است.
حالا باید این احساس حقارت را یک جایی بر سر یک نفر خالی بکند.
یک بار مثلا بر سر یکی از همکاران خودش که ضعیف تر از او هست یا درجه ی پائین تری در این سیر طبقات داره خالی میکنه و یک بار میاد خونشو سر همسرش و کودکش مثلا این فریاد رو می کشه یا حتی اون ها رو کتک می زنه.
این به واسطه اون احساس تحقیری است که در وجود او لانه کرده.
حالا باید یه پاسخی داشته باشه.
حالا وقتی با همین نگاه این نگاه رو جمعی و گسترده تر می کنیم، حالا شاهد این نگاه می شیم.
حالا وقتی یک دومینویی وجود داره که یک جماعتی شما رو تحقیر می کنه، شما هم در پی تحقیر کردن دیگران بر می آیید.
حالا مواجه می شید با این نگاه که مثلا یک جماعتی در ایران مثلا افغانستانی ها رو موجودات پستی به حساب میارن، نژاد پست تری به حساب میارن، در پی تحقیر اون ها هستن.
چرا که مثلا در یک نقطه ای به عنوان جهان سومی هم به حساب اومدن و یک جماعتی باز اون ها رو تحقیر کردند و حالا در پایه این حس تحقیر در پی ان هستن که این تحقیر خودشون رو بپوشونن با تحقیر کردن دیگری.
و این نگاه مبدل به یک نگاه متفاوتی شده در ایران که این نگاه نژاد نژادپرستانه را به دو سو تقسیم می کند از یک سو جماعتی را پست و حقیر و.
ذلیل به حساب می آورد و از یک سو یک جماعتی را دارای ارزش و اعتبار و بزرگ می پندارد.
یعنی نگاهی که اصولا در این کشور ایران شکل گرفته، همتای همین موضوعی است که داریم به آن اشاره می کنیم.
از یک سو ما مواجه هستیم با یک سری از نژاد هایی که توسط ایرانیان پست و حقیر به حساب می آیند که میشه درباره اش مثال زد.
مثلا نگاهی که ایرانی ها به اعراب دارند.
این که اعراب رو پست و حقیر می دونند و شما مواجه میشید با این نگاه فضاحت باری که وجود داره.
حتی وقتی دارن در باب اسلام صحبت می کنند.
شما مواجه میشید که حمله، حمله اسلام به ایران نیست.
حمله یک باور تازه به ایران نیست.
حمله اعراب و تازیان هست.
یعنی این القابی است که برایش استفاده می کنند و به این سادگی معنا رو در همین حد خلاصه می کنند که این ها یک سری عرب بودند که به ایران حمله کردند و حالا صحبت هایی که در قبال این موضوع میکنم بدون اینکه توجه کنند که این یک فکر و یک باور و ایمان بوده که این مردم رو به این سمت و سو آورده.
این تعلیمی بوده که اونها رو به این راه وادار کرده و اگر این تعلیم در کشوری مثل ایران هم اتفاق می افتاد قاعدتا همین برآیند رو داشت.
همین مردم همین کارها رو انجام دادند.
همونطور که در طول تاریخ اگر این وحشیگری هایی که از دید برخی وحشی گری های اسلامی هست، مسلمانان در عربستان مرتکب شدند، مسلمانان در ایران هم مرتکب شدند.
اینها که کارهای دیگری انجام ندادند.
اگر هم شما می بینید تفاوت ها و تمایز هایی هست، به واسطه باز هم تعالیمی است که اینها از گذشته متفاوت داشتند.
یعنی اون نگاه سالم و به دور از تعصب و غرق شدن در این نگاه احمقانه برتری طلبانه رو اگر ما به کنار بزاریم و این ساختار طبقاتی رو از میان برداریم حالا مواجه میشیم با انسانی که به واسطه تعالیمش هست که یک رفتارهای جمعی رو انجام میده.
مثال های بی شماری که در دنیا میشه بهش اشاره کرد.
یعنی شما اگر مواجه میشید با کشوری که امروز در اروپا هست مثلا تحت عنوان سوییس سوئد نمیدونم کشورهای حوزه اسکاندیناوی که شرایط نرمال تری رو دارن حالا شما مواجه میشید اگر اونها فلان رفتار درستی رو نسبت به زندگی و زندگی اجتماعی خودشون میکنن به واسطه ی تعالیمی است که دیده اند.
اگر دور از یک سری رفتارهای وحشیانه و خشونت آمیز هستند، به واسطه ی تعالیمی است که دیده اند.
اگر ما در این سمت از جهان مواجه میشیم با رفتارهای دهشتناک و خشونت آمیزی که مثلا پاکستانی ها دارن انجام میدن، حالا شما برید ببینید تا چند تا از این مدارس حقانی و اسلامی در این کشور پاکستان وجود داره؟
چگونه این کشور مبدل شده به آموزشگاهی برای طالبان و داعش و این نگاه های دگم و وحشتناک اسلامی.
حالا این تعالیم هست که از این پاکستانی پاکستانی میسازه و از اون سوئدی سوئدی.
حالا شما نزدیک میشین میبینی که در اون کشور سوئد مثلا نگاه های نژاد پرستانه ای هم وجود داره که خیلی هم وحشتناک و دگم و احمقانه است.
حالا میبینی که همون مردمی که در فلان رفتار مشخص شون خیلی کارهای اتفاقا درست و مثبتی دارن انجام میدن.
اما وقتی به این مساله نژاد پرستی میرسه تا این اندازه دگم و احمقانه رفتار میکنن چرا که دوباره مورد اون تعالیم مشخص قرار گرفتن دوباره با رویارویی با تعالیم تازه ای که دیده اند حالا یک رفتار مشخصی رو انجام میدن.
حالا فارغ از اینکه ما وارد این مبحث و این نگاه ابلهانه نسبت به موضوعات بشیم که در تمامی ساختارهای برتری وارد شده و طبقات ساخته شده، تمامی این طبقات احمقانه است.
اصلا باور به این ساختن طبقات احمقانه است.
باور به این نگاه برتری طلبانه است که احمقانه است.
شما با مثال های بی حد و حصر از رو به رو میشید.
یک جا نگاه نژادی هست که نگاه اصلی و نقش اصلی رو ایفا میکنه.
یک بار نگاه به جنسیت هست.
یعنی شما مواجه میشید با حماقت بزرگی که در بین یک جماعتی از انسان ها وجود داره که حتی امروز هم باورمند به این هستن که عقل مثلا مردها خیلی بالاتر از زنان هست.
در صورتی که علم ثابت میکنه که رشد مغزی زنان حتی از مردان خیلی زودتر اتفاق می افته.
حالا شما مواجه هستید با جماعت مجنونی که به واسطه ساختن این طبقات و باور به این نگاه برتری طلبانه حتی در برابر علم هم ایستادگی میکنند.
اصلا چه اهمیتی میتونه داشته باشه یه همچین موضوعی؟
هر نوع ساختاری رو شما بهش نگاه میکنید در دل این ساختار طبقاتی که بوجود اومده سراسر در حماقت و نادانی و کاهلی مردم هست که این نگاه ها رو به وجود آوردند و به پیش بردند.
اما از مبحث اصلی باز هم دور نشیم ما در این فرهنگ نژادپرستانه ای که در ایران هم قاعدتا وجود داره مواجه میشیم با رفتارهای نژادپرستانه ای که در قبال مردم مختلف داره اتفاق می افته.
گفتارهای نژادپرستانه ای که موجب آزار و اذیت به دیگران میشه.
حالا شما مواجه هستید رفتارهایی که ایرانی ها در راستای نژادپرستی در قبال دیگران میکنن.
یعنی یه بخشی از اون نگاه تاریخی و فرهنگی که برای مردم به وجود اومده و مبدل به یک المان و بنیان قدرتمند در نگاه های فرهنگی هم شده.
حالا شما مواجه میشید با این رفتارهایی که در قبال مثلا افغانستانی هایی که توی ایران هستند اتفاق می افته.
شما مطمئنا اگر در یکی از شهرهایی که تعداد این افغانی ها زیاد تر هست زندگی کرده باشید شاهد این نوع رفتارهای دهشتناک میشید.
حالا شما مواجه میشید که به واسطه خطایی که یکی از این ها انجام میده کلیت این قومیت و نژاد را زیر سئوال می برند و می روند در بالای کرسی قدرت و بزرگی خودشان می نشینند.
به عنوان ایرانی اصیل آریایی که آمده برای بهتر کردن جهان هستی، آنجا هست که یک لیوان شرابی هم با هیتلر می خورند تا در نهایت ریشه ی این نژاد پست را از زمین بردارند.
یعنی شما مواجه می شوید با این رفتارهای بیمارگونه ای که در بین اینها وجود دارد و گفتم به هر نوع نگاه برتری طلبانه ای وقتی نظر می کنید هر کدام از این طبقات را می بینید به نهایت سفاهت این نگاه ها می رسند.
با دقیق شدن و نگاه درست و به دور از تعصب و ترس به جهان، با نگاه به دنیای واقعی و نزدیک شدن به واقعیات، هر چه قدر خودتان را دورتر از حقیقت ساخت در ذهنتان بکنید.
حالا می توانید به سادگی این نگاه ها را ببینید.
حالا شما مواجه می شوید با این گفتارهای احمقانه ای که پیرامون مثلا همون اعراب اتفاق می افته، هیچکدوم از این جماعت حتی یک بار به خودشون هم فکر نمیکنن که بزرگترین مردمی که در قبال اون نگاه محمد و نگاه اسلامی ایستادگی کرد همون اعراب بودن.
همون اعرابی بودن که شما ها در پی تحقیرشون هستید و اگر اعرابی رو امروز میبینید به واسطه ی تعالیمی ست که دیدند.
به واسطه ی این تربیتی است که اتفاق افتاده.
شما نمیتونید یه بچه ای رو بیارید تو خونه، صبح تا شب بهش فیلم های پر از خشونت نشون بدی و در برابرش حیوون ها رو بکشید.
انسان ها رو شکنجه بدید، هزاران رفتار دهشتناکی رو در برابر دیدگان این کودک اعمال بکنید.
بعد این کودک رو ول بکنید.
توقع داشته باشید این تبدیل به بزرگترین موجودی بشه که به جان ها احترام میذاره، به انسان دوست هستش و رفتارهای درستی میکنه.
خب قاعدتا به واسطه این تعالیمی که دیده از او هم چیزی فراتر از این قتل و جنایت و کشتار نمیتونید توقع داشته باشید؟
همون مثال ساده ای که من بارها زدم.
شما نمی تونید یک زمینی رو بکنید و در آن بذر گندم بکارید و بعد در انتظار برنج بنشینید.
سال ها بگویید این برنجش کی در میاد ما استفاده بکنیم؟
خب قاعدتا هر چیزی که در زمین بکارید همان را درو می کنید.
حالا اگر مواجه می شوید با این نگاهی که وجود دارد مثلا در کشور پاکستان به واسطه آن تعالیمی که در طول این سالیان طول و دراز به اینها داده شده، اینها هم برآیند همان تعالیم و همان نگاه هایی هستند که در طول این سالیان باهاش روبه رو شده اند و حالا شما مواجه می شوید با این رفتارهای نژادپرستانه و این نگاه ها و گفتارهای نژادپرستانه که یک بار یکی از مثلا جماعت بلند شد بگوید بله این عرب هایی که مثلا فلان هستند و فلان نیستند و حتی رفتارهایی هم در این قبال داشته باشند، جاهایی که قدرت و اختیاری هم به نزدشان باشد، ما مواجه می شویم با یک نگاه ملی گرایانه و خاک پرستانه و نژاد پرستانه معیوبی که در راستای نابود کردن دیگران هست.
همان چیزی که ما در طول تاریخ هم بارها و به کرات در کشورهای مختلف دنیا دیدیم.
یعنی همان نگاه آلوده و بیمارگونه ای که در بین نازی ها وجود داشت در راستای بزرگداشت آن ملت خود بود دیگر.
در راستای این بود که حالا ما یک ملت واحده بزرگ آلمان و یک آلمان باشکوهی بسازیم.
آلمان باشکوهی که هزینه اش را قرار است دیگران بدهند.
ما بارها در باب این موضوع صحبت کردیم.
گفتیم آزادی هیچ معنا و مفهومی نداره.
اگر برابری رو ازش جدا بکنید هیچ چیزی در میان نیست.
آزادی یعنی قدرت.
یعنی آزادی را اگر بخواهید فرادا معنی بکنید که حق انتخاب و اختیار است.
اگر برابری در آن اعمال نشود و به واسطه آن برابری ما به یک قانون و چارچوب مشخص تحت عنوان آزار نرساندن به دیگران باور نداشته باشیم.
حالا موضوع این هست انتخاب و اختیار برای کسی که قدرت بیشتری دارد و حالا همه دنیا قرار است اسیر آن جماعتی باشند که قدرت بیشتری دارند.
حالا شما به آزادی میرسید اما به قیمت و هزینه اسارت دیگران.
حالا وقتی وارد این نگاه نژادپرستانه و در عین حال ملی گرایانه و این نگاه های ناسیونالیستی که در جهان هم شکل گرفته و در ایران هم رگه هایی از آن را میبینیم تحت عنوان پان ایرانیسم و حالا پان های دیگری که حتی در ایران به وجود می آید.
حالا شما مواجه میشوید با یک نگاه معیوبی که در پی یک اتفاق مشخص است.
رسیدن به نهایت شکوه و جلال برای خویشتن در ازای نابودی دیگران.
هزینه این شکوه را قاعدتا باید دیگرانی پرداخت کنند که با نابودی و از میان رفتنشان این هزینه را پرداخت میکنند.
همتای آن آزادیای که قرار است ما به آزادی برسیم اما در ازای اسارت دیگران.
جمهوری اسلامی که امروز تیر و طایفه ای که در قدرت هستند و این قبیله ای که قدرت را در اختیار گرفته اند در نهایت آزادی هستند اما به قیمت اسارت این جماعت 80 میلیونی 80 میلیون اسیر این ها هستند که این ها به آزادی هایشان برسند.
نوع نگاهی که به جهان دارند و این نگاه اسلامی شیعی را پیش ببرند و ما همه و همه در اسارت این ها باشیم که این ها آزادی هاشون رو بدست بیارن.
پس حالا ما مواجه می شیم با یک فرهنگ آلوده ای که در این نگاه ها هم وجود داره، هر چند که تبدیل به فرهنگ غالبی نشده، هر چند که همتای اون نگاه های دیگر اونقدر نتونسته قدرتمند بشه و به پیش بره.
مثل خیلی از نگاه ها و المان ها و بنیان های.
به نوعی فرهنگی که در ایران امروز وجود داره.
این نگاه ملی گرایانه نتونسته تا اون اندازه قدرتمند بشه اما قاعدتا باز هم باید شناختش و در برابرش ایستادگی کرد چرا که می تونه ما رو باز هم به یک وادی اسفناک و تازه ای هم پیش ببره.
اما در باب نژادپرستی می بینیم که این رنگ و بو گاها به کررات هم دیده میشه و هم مبدل به ارزشی شده.
یعنی شما مواجه میشید با این نگاه و رفتار وحشیانه ای که نسبت به نژاد های دیگه اقوام دیگه که حتی ریشه ها وقتی بهش نگاه میشه تا چه اندازه ابلهانه و احمقانه هست که این کشور ها این نگاهی که شما به این نژاد ها دارید و خودتون رو متمایز و برتر از اون ها میدونید چندین سال گذشته جزئی از شما و درون شما بوده.
اما دقیقا موضوع مهم و اساسی در این فرهنگ بیمار پدید امده این هست که ما مدام در حال تکثیر این نگاه هستیم.
یکی از موضوعات مهمی که در مبحث برتری طلبی و ساختن این طبقات ما شاهدش هستیم به نوعی یک بیماری مسری رو داره برای شما تصویر میکنه که مدام در حال تکثیر هست مثل یک ویروس کشنده ای.
حالا داره هی تکثیر میشه و هی از خودش تولد تازه ای رو بوجود میاره و دوباره در پی بازتولید خودش هست.
یعنی شما شاهد هستید که این ارزش ها مدام در حال تکرار شدن هست؟
جماعتی تحقیر میشن، جماعت دیگری رو تحقیر میکنن، به واسطه تحقیر شدن خودشون، جماعتی رو تحقیر میکنن.
حالا هی این ساختار ها و این طبقه ها دوباره و دوباره شکل میگیره.
یعنی شما مواجه هستید با ساختاری که در ایران وجود داره؟
از یک سو یک ایران متشکل در کنار هم نیست که مثلا به عنوان مثال اعراب رو پست قلمداد کنه، افغانی ها رو پست و کوچک و حقیر قلمداد میکنه.
حالا وقتی این نگاه مسموم و بیمار وارد خود ایران میشه حالا سعی میکنه این طبقات رو درون خود ایران هم پیاده بکنه.
یعنی شما شاهد این نگاه نژادپرستانه درون خودش هستین؟
حالا این ویروس مهلک داره بازتولید میکنه.
حالا ما مواجه میشیم با تهرانی پایتخت نشین بزرگ و بر اون عرش و رسیدن در نوک قله و رسیدن به اون نوک هرم.
این ساختار و این ساختمان این طبقات نژادی ساخته شده.
حالا یک سری پست و حقیر هم در کنار این پایتخت نشین ها دارن زندگی میکنن.
حالا اقوام کوچکی که هستند و این ها هم یه سری پست هایی هستن که در کنار ما بزرگان دارن حیات میکنن.
حالا میبینیم کار به اینجا هم ختم نمیشه.
میری در هر خطه ای در هر نقطه ای که زندگی کنید میبینید که این تحقیر کردن ها وجود داره.
یعنی شما در شمال کشور زندگی کنید.
میبینید که مثلا بین رشت و انزلی همچین نگاهی وجود داره.
مثلا برید در بین آذربایجان غربی در اون سمت ها زندگی کنید.
میبینید بین ترک و کرد کاملا وجود داره.
ترک ها که خود رو برتر نسبت به کورد ها میدونن.
یعنی اگر در یه شهری مثل مثلا ارومیه زندگی کرده باشید میتونید کاملا این رو حس کنید که چگونه جماعتی هستن که خود رو برتر نسبت به کردها میدونن.
ترک هایی که اونجا القاب بیشماری هم نسبت به این ها دارن و اصلا این نگاه وحشت ناک و بیمارگونه مدام در پی بازتولید است.
هر نقطه ای برای خودش یک موجود پستی رو پدید میاره.
یک قومیتی رو از خودش پایین تر.
یک منطقه جغرافیایی رو از خودش پایین تر به وجود میاره.
اون منطقه ای یا اون نژادی که تحت این ظلم قرار گرفتند دوباره در پی یک جماعتی است که اون ها رو تحقیر کنه.
یعنی همون صحبتی که در ابتدای برنامه کردیم.
گفتیم وقتی ما پر از این احساس تحقیر میشیم، حالا سعی میکنیم این رو به دیگری پاسخ بدیم و اصولا ساخته شدن اون بزرگ در آسمان ها و اون بزرگی که ساخته میشه، حالا چه در قالب این طبقات و چه در قالب اون خدای بزرگ به واسطه حقارت ماست که پدید میاد.
حالا ما پر از این احساس حقارت باید یک پاسخی نسبت به این موضوع داشته باشیم.
حالا سعی میکنیم یه جماعتی رو پیدا بکنیم که اون ها رو تحقیر بکنیم.
اون ها به همین شکل.
و حالا ما مواجه میشیم با این نگاهی که تبدیل به یک بیماری مسری شده و مدام در حال بازتولید خودش هست و ما در جای جای این.
کشور وقتی نگاه میکنیم میبینیم که اینها هی دارن باز تکثیر میشن.
یکبار در نگاه پایتخت نشینی که در نوک این قله قرار میگیره، یک بار در نگاه یک روستایی و دهاتی که در فلان جا هست و اصلا این القابی که اتفاق می افته و این نگاه هایی که شکل میگیره و حالا هی مدام میبینیم که یکی نسبت به دیگری برتر، یکی نسبت به دیگری کهتر به حساب میاد.
حالا با تحقیر شدن دیگران رو تحقیر میکنه تا به این احساس تحقیر شدگی خودش پاسخ بده.
در یک نگاه اجمالی و کلی در اون نگاه به ایران، حالا در قبال دیگر مللی که در اطرافش هستند این نگاه رو داره.
حالا میاد و درون خودش هم همین نگاه رو به پیش میبره و این بیماری رو بزرگ و بزرگتر میکنه.
قاعدتا نژادپرستی هم یکی از اون نگاه هاییه که حالا میشه تعبیرهای متفاوتی نسبت بهش کرد.
اما همه و همه برگرفته از همون حس برتری طلبی است.
یعنی شما نژادپرستی رو بخواید بزارید.
ملی گرایی رو بخواید بزارید عنوان خودتون.
این نگاه کوچک کردن نسبت به دیگر اقوام رو بزارید ملاک خودتون.
این ظلمی که در طول این سالها چه به صورت سیستماتیک و حکومتی در قبال اقوام ایرانی شده و حتی توسط مردم هم این اتفاق افتاده.
شما هر کدوم از این ها رو معیار و ملاک بخواید قرار بدید.
یعنی نگاه بکنید به اتفاقاتی که برای مثلا شهر های مختلف ایران می افته.
مثلا شما سیستان و بلوچستان رو دارید که هیچ رفاه اجتماعی برای این ها در نظر گرفته نشده و به صورت سیستماتیک داره حکومت بدترین رفتار ها رو در قبال این ها میکنه و این ها از هیچگونه شرایط رفاهی در زندگی خودشون برخوردار نیستن.
شما مواجه میشید با جنوب ایران که ثروت ایران رو در خودش جای داده و مهد این ثروت هست و کل زندگی اجتماعی این مردم داره از قبال اون ها میگذره.
حالا مواجه میشید حتی زندگی ساده و حتی گاهی آب آشامیدنی هم ندارند.
یعنی حتی نیازهای ابتدایی شون هم پاسخ داده نمیشه.
با اینکه این حجم از ثروت هم در اون کشورها وجود داره.
خب این ها نگاه های وحشیانه ای است که در راستای همین نژاد پرستی میتونه تعریف بشه.
حالا شما میتونید اسم های متفاوتی براش بذارید اما همه و همه برگرفته از همون نگاه و تفکر برتری طلبانه ایست که یکی از ارکان قدرتمند در فرهنگ ایرانی بوده هست و امیدوارم که تغییر بکنه و ما باید در راستای تغییر این نگاه ها گام بعد قاعدتا یکی از بنیان ها همین نگاه برتری طلبانه هست.
همین ساختن طبقات هست که میتونید این رو گسترده بکنید به جای جای زندگی بگردونید برید ببینید که چگونه این ساختارهای اجتماعی شکل گرفته این طبقات اجتماعی شکل گرفته.
حالا شما مواجه میشید با این تحقیر کردن دیگران به واسطه شغل هاشون.
حالا مواجه میشید با این گرفتن زندگی از این انسان ها به واسطه شغلی که دارند، شغلی که خیلی هم مفید هست اما ارزشی به اون گذاشته نمیشه.
همون سیستم ارزش گذاری که پیرامونش صحبت کردیم.
حالا به واسطه این برتری طلبی و میل به این برتری طلبی تبعات بیشمار داره.
یعنی شما یک جایی میتونید ببینید که نسبت به یک نژاد، نسبت به یک نقطه جغرافیایی دارای این نابرابری ها و ظلم ها اتفاق می افته.
یک بار میتونید حالا نظرتون رو عوض کنید ببینید در ساختار اجتماعی چگونه این طبقات شکل میگیره.
چگونه این طبقاتی که به واسطه مشاغل اتفاق می افته به واسطه موقعیت اجتماعی اتفاق می افته و یک جماعتی دردمند همه عمر دارند آزار و اذیت میشند و عذاب میکشن و از حقوقی برخوردار نیستن و سخت ترین کارها رو میکنن و هیچ جایگاهی هم ندارن.
جایگاهشون تمسخر و توهین و تحقیر هست.
اما در برابر جماعتی که دارن به اون تکیه گاه بزرگ و اون تخت پادشاهی تکیه میزنند و اصولا بزرگی خودشان را به نسبت حقارت این ها در اختیار دارند.
پس وقتی ما در باب این نگاه نژادپرستانه و اصولا صحبت میکنیم باید نگاهمان نسبت به آن المان مهم فرهنگی که نگاه برتری طلبانه است بیندازیم و حالا میتوانیم مصادیق بیشماری را پیدا بکنیم و بهش نگاه بکنیم.
قاعدتا برنامه به نام جان قصد دارد در باب معانی صحبت بکند و خیلی نزدیک به مصادیق نمیشود مگر اینکه بخواهد مثالی بزند تا موضوعات قابل درک تر بشود.
پس با توجه به این معنی مشخص معنایی که ما تحت عنوان برتری طلبی میشناسیم، حالا میتوانیم مصادیق بیشماری را برایش پیدا بکنیم که در زندگی اجتماعی چگونه نگاه برتری طلبانه مدام در پی ساختن طبقات مختلف است و این طبقات مختلف برابری را از میان میبرد و همگان را در اسارت و نابرابری مدفون میکند.
قاعدتا میشه بیشتر از اینها در باب این موضوع صحبت کرد.
اما با توجه به زمان مشخص ما سعی میکنیم که برنامه هارو در همین تایم تموم کنیم.
پیش از ارسال نظرات خود در وبسایت رسمی جهان آرمانی این توضیحات را مطالعه کنید.
برای درج نظرات خود در وبسایت رسمی جهان آرمانی باید قانون آزادی را در نظر داشته و از نشر اکاذیب، توهین تمسخر، تحقیر دیگران، افترا و دیگر مواردی از این دست جدا اجتناب کنید.
نظرات شما پیش از نشر در وبسایت جهان آرمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت نداشتن مغایرت با قانون آزادی منتشر خواهد شد.
اطلاعات شما از قبیل آدرس ایمیل برای عموم نمایش داده نخواهد شد و درج این اطلاعات تنها بستری را فراهم میکند تا ما بتوانیم با شما در ارتباط باشیم.
برای درج نظرات خود دقت داشته باشید تا متون با حروف فارسی نگاشته شود زیرا در غیر این صورت از نشر آنها معذوریم.
از تبلیغات و انتشار لینک، نام کاربری در شبکههای اجتماعی و دیگر عناوین خودداری کنید.
برای نظر خود عنوان مناسبی برگزینید تا دیگران بتوانند در این راستا شما را همراهی و نظرات خود را با توجه به موضوع مورد بحث شما بیان کنند.
توصیه ما به شما پیش از ارسال نظر خود مطالعه قوانین و شرایط وبسایت رسمی جهان آرمانی است برای مطالعه از لینکهای زیر اقدام نمایید.
در پادکست “به نام جان“، سفری عمیق به دنیای اندیشه و آزادی آغاز میشود. در هر قسمت از این سفر، به بررسی موضوعاتی همچون آزادی، برابری، نقد قدرت و خدا، مشکلات اجتماعی و … میپردازم.
اینجا جایی است که صدای ما تلاش میکند تا به عمق مسائل پی ببرد و از طریق گفتگوهای مختلف، نگاهی تازه و الهامبخش به دنیای پیرامون ایجاد کند.
آیا به دنبال تجربهای از گفتگوها و تفکراتی غنی از دیدگاههای متنوع هستید؟
آیا علاقهمند به درک بهتر موضوعات مهم امروزی از زوایای جدید هستید؟
پس گوش دادن به پادکست “به نام جان”، دعوت به یک سفر نوین در دنیای اندیشه و آزادی است.
به نام جان قصد دارد تا مباحث مهم جهان را به زبانی ساده، صریح و روشن با شما در میان بگذارد
نیما شهسواری سازندهی پادکست به نام جان است
او شاعر و نویسندهی ایرانی است وی متولد سال ۱۳۶۸ در مشهد است نوشتههای او مشتمل بر ۴۱ جلد کتاب در قالب، آثار تحقیقی، رمان، داستان، مقاله و شعر است اغلب مضامین آثار او پیرامون باور به جان، آزادی،برابری نقد قدرت و خدا و … است
وی از ۱۵ سالگی شروع به نگاشتن و در ۳۲ سالگی تمامی آثار خود را در فضای مجازی منتشر کرده است
دسترسی به آثار او در وبسایت جهان آرمانی به صورت رایگان در اختیار شما است
در دنیای پیچیده و پر ظلمت امروز، “به نام جان” تنها یک پادکست نیست،
به نام جان دریچهای است برای فریاد زدن
برای ساختن جهانی تازه بدور از ظلمهای بیکران
به نام جان سفری است به دنیای افکار و اندیشههای تازه .
اینجا جایی است که سخنان تازهای خواهید شنید و آنچه تابو برایتان ساختهاند را در هم شکسته به نظاره خواهید نشست.
آزادی: بازآفرینی تعریف دوبارهای از آزادی، ما آزادی را با قانونی نهفته به دل آن دوباره میخوانیم تا مردمان خویشتن برگزینند آنچه آزادی خواندهاند
برابری: آنچه در بوق و کرنا لگدمال کردند و گاه به آزادی فروختند و گاه مالکان به چنگ بردند دوباره در به نام جان معنا خواهد شد، برابری که همهی جانداران را در خود خواهد خواند
نقد : دریچههای نقد در دنیای ما بیکران است، ما همه را به نقد خواهیم کشید و هیچ تن مقدس در این دنیای آزاد نخواهد بود، از فرهنگها تا خدا، از ادیان تا باورها، همه چیز در این دالان به بوته نقد سپرده خواهد شد
اگر به دنبال شنیدن ندایی تازه برای تغییر هستید، به نام جان را بشنوید
تمامی آثار نیما شهسواری در وبسایت جهان آرمانی در اختیار شما است،
نکته مهم آنکه همواره این آثار به صورت رایگان خواهد بود که برای بیدار کردن مردمان نگاشته شده است، از این رو شما همواره میتوانید تمامی آثار نیما شهسواری اعم از کتاب، اشعار، پادکست و … را به صورت رایگان از وبسایت جهان آرمانی بدست آورید،
فرای وبسایت جهان آرمانی، این پادکست در بیشتر پلتفرمهای پادکستگیر در اختیار شما است از جمله این برنامهها
فرای برنامههای پادکستگیر شما میتوانید این آثار را از طرق زیر نیز بدست آورید
برای دسترسی به پادکست به نام جان تنها کافی در برنامهی پادکستگیر خود نام نیما شهسواری، به نام جان و یا جهان آرمانی را جستجو کنید
راه تغییر و دگرگونی این دنیا راه سختی است،
در دنیای پر زرق و برق امروز ما را کسی نخواهد شنید که صدای دلربایان خوش نوا است، گاه فریاد گوشخراش زورمندان همه را مبهوت خواهد کرد، پس تنها راه برای این تغییر بزرگ با کمک شما امکان پذیر خواهد بود
اگر خواستید در تغییر زشتیهای این دنیا همراه ما باشید با اطلاعزسانی به دیگران بزرگترین کمک را به ما خواهید کرد و این راه تغییر را آغازگر خواهید بود
ما در کنار هم توان تغییر همه چیز در این دنیا را خواهیم داشت بیایید با هم و درکنار هم برای تغییر دنیا تلاش کنیم
با تشکر
نیما شهسواری
با درج ایمیل آدرس خود میتوانید از تازهترین آثار منتشر شده در وبسایت جهان آرمانی با خبر شوید آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ خواهد بود
با ثبت نام در وبسایت جهان آرمانی میتوانید نگاشتههای خود را در این بستر منتشر کنید، فرای انتشار پست میتوانید با ما همکاری داشته و همچنین آثار خود در زمینههای مختلف هنری را نشر و گسترش دهید
© تمام حقوق نزد مولف محفوظ است
Copyright 2021 by Idealisti World. All Rights Reserved
این صفحه دارای لینکهای بسیاری است تا شما بتوانید هر چه بهتر از امکانات صفحه استفاده کنید.
در پیش روی شما چند گزینه به چشم میخورد که فرای مشخصات اثر به شما امکان میدهد تا متن اثر را به صورت آنلاین مورد مطالعه قرار دهید و به دیگر بخشها دسترسی داشته باشید،
شما میتوانید به بخش صوتی مراجعه کرده و به فایل صوتی به صورت آنلاین گوش فرا دهید و فراتر از آن فایل مورد نظر خود را از لینکهای مختلف دریافت کنید.
بخش تصویری مکانی است تا شما بتوانید فایل تصویری اثر را به صورت آنلاین مشاهده و در عین حال دریافت کنید.
فرای این بخشها شما میتوانید به اثر در ساندکلود و یوتیوب دسترسی داشته باشید و اثر مورد نظر خود را در این پلتفرمها بشنوید و یا تماشا کنید.
بخش نظرات و گزارش خرابی لینکها از دیگر عناوین این بخش است که میتوانید نظرات خود را پیرامون اثر با ما و دیگران در میان بگذارید و در عین حال میتوانید در بهبود هر چه بهتر وبسایت در کنار ما باشید.
شما میتوانید آدرس لینکهای معیوب وبسایت را به ما اطلاع دهید تا بتوانیم با برطرف کردن معایب در دسترسی آسانتر عمومی وبسایت تلاش کنیم.
در صورت بروز هر مشکل و یا داشتن پرسشهای بیشتر میتوانید از لینکهای زیر استفاده کنید.
پر کردن بخشهایی که با علامت قرمز رنگ مشخص شده است الزامی است.
عنوانی برای گزارش خود انتخاب کنید
تا ما با شناخت مشکل در برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهیم.
در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل خود را درج کنید
تا برای اطلاعات بیشتر با شما تماس گرفته شود.
آدرس لینک مریوطه که دارای اشکال است را با فرمت صحیح برای ما ارسال کنید!
این امر ما را در تصحیح مشکل پیش آمده بسیار کمک خواهد کرد
فرمت صحیح لینک برای درج در فرم پیش رو به شرح زیر است:
https://idealistic-world.com/poetry
در متن پیام میتوانید توضیحات بیشتری پیرامون اشکال در وبسایت به ما ارائه دهید.
با کمک شما میتوانیم در راه بهبود نمایش هر چه صحیحتر سایت گام برداریم.
با تشکر ازهمراهی شما
وبسایت رسمی جهان آرمانی
این آیکون در صفحهی پیش رو برای دانلود مستقیم فایلها از سرورهای وبسایت رسمی جهان آرمانی تعبیه شده است، با کلیک بر روی این گزینه شما میتوانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود کنید.
این آیکون در صفحهی پیش رو برای دانلود با لینک کمکی از سرورهای Google Drive تعبیه شده است، با کلیک بر روی این گزینه شما میتوانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود کنید.
این آیکون در صفحهی پیش رو برای دانلود با لینک کمکی از سرورهای One Drive تعبیه شده است، با کلیک بر روی این گزینه شما میتوانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود کنید.
این آیکون در صفحهی پیش رو برای دانلود با لینک کمکی از سرورهای Box Drive تعبیه شده است، با کلیک بر روی این گزینه شما میتوانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود کنید.
این آیکون در صفحهی پیش رو به شما اطالاعاتی پیرامون اثر خواهد داد، مشخصات اصلی اثر در این صفحه تعبیه شده است و شما با کلیک بر این آیکون به بخش مورد نظر هدایت خواهید شد.
شما با کلیک روی این گزینه به بخش مطالعه آنلاین اثر هدایت خواهید شد، متن اثر در این صفحه گنجانده شده است و با کلیک بر روی این آیکون شما میتوانید به این متن دسترسی داشته باشید
در صورت مشاهدهی هر اشکال در وبسایت از قبیل ( خرابی لینکهای دانلود، عدم نمایش کتب به صورت آنلاین و … ) با استفاده از این گزینه میتوانید ایراد مربوطه را با ما مطرح کنید.
در این بخش میتوانید توضیح کوتاهی دربارهی خود مطرح کنید، در نظر داشته باشید که این بخش را همهی بازدیدکنندگان خواهند دید، حتی میهمانان، در صورت دیدن لیست اعضا و در مقالات و نگاشتههای شما
کشور انتخابی محل سکونت شما تنها به مدیران نمایش داده خواهد شد و انتخاب آن اختیاری است
تاریخ تولد شما به صورت سن قابل رویت برای عموم است و انتخاب آن بستگی به میل شما دارد
گزینههای در پیش رو بخشی از باورهای شما را با عموم در میان میگذارد و این بخش قابل رویت عمومی است، در نظر داشته باشید که همیشه قادر به تغییر و حذف این انتخاب هستید با اشارهی ضربدر این انتخاب حذف خواهد شد
در این بخش میتوانید آدرس شبکههای اجتماعی، وبسایت خود را با مخاطبان خود در میان بگذارید برخی از این آدرسها با لوگو پلتفرم و برخی در پروفایل شما برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد
در این بخش میتوانید نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و همچنین رمز عبور خود را ویرایش کنید همچنین میتوانید اطلاعات خود را از نمایش عمومی حذف کنید و به صورت ناشناس در ویسایت جهان آرمانی فعالیت داشته باشید
نام کاربری شما باید متشکل از حروف لاتین باشد، بدون فاصله، در عین حال این نام باید منحصر به فرد انتخاب شود
نام و نام خانوادگی شما باید متشکل از حروف فارسی باشد، بدون استفاده از اعداد
در نظر داشته باشید که این نام در نگاشتههای شما و در فهرست اعضا، برای کاربران قابل رویت است
آدرس ایمیل وارد شده از سوی شما برای مخاطبان قابل رویت است و یکی از راههای ارتباطی شما با آنان را خواهد ساخت، سعی کنید از ایمیلی کاری و در دسترس استفاده کنید
رمز عبور انتخابی شما باید متشکل از حروف بزرگ، کوچک، اعداد و کارکترهای ویژه باشد، این کار برای امنیت شما در نظر گرفته شده است، در عین حال در آینده میتوانید این رمز را تغییر دهید
پیش از ثبتنام در وبسایت جهان آرمانی قوانین، شرایط و ضوابط ما را مطالعه کنید
با استفاده از منو روبرو میتوانید به بخشهای مختلف حساب خود دسترسی داشته باشید
در حال حاضر این لینک در دسترس نیست
بزودی این فایلها بارگذاری و لینکها در دسترس قرار خواهد گرفت
در حال حاضر از لینک مستقیم برای دریافت اثر استفاده کنید
شما با ثبت نام در وبسایت جهان آرمانی میتوانید در پیشبردن اهداف ما برای رسیدن به جهانی در آزادی و برابری مشارکت کنید
وبسایت جهان آرمانی بستری است برای انتشار آثار نیما شهسواری به صورت رایگان
بیشک برای دستیابی به این آثار دریافت مطالعه و … نیازی به ثبت نام در این سایت نیست
اما شما با ثبتنام در وبسایت جهان آرمانی میتوانید در این بستر نگاشتههای خود را منتشر کنید
این را در نظر داشته باشید که تالار گفتمان دیالوگ از کمی پیشتر طراحی و از خدمات ما محسوب میشود که بیشک برای درج مطالب شما بستر کاملتری را فراهم آورده است،
پر کردن بخشهایی که با علامت قرمز رنگ مشخص شده است الزامی است.
در هنگام درج بخش اطلاعات دقت لازم را به خرج دهید زیرا در صورت چاپ اثر شما داشتن این اطلاعات ضروری است
بخش ارتباط، راههایی است که میتوانید با درج آن مخاطبین خود را با آثار و شخصیت خود بیشتر آشنا کنید، فرای عناوینی که در این بخش برای شما در نظر گرفته شده است میتوانید در بخش توضیحات شبکهی اجتماعی دیگری که در آن عضو هستید را نیز معرفی کنید.
شما میتوانید آثار خود را با حداکثر حجم (20mb) و تعداد 10 فایل با فرمتهایی از قبیل (png, jpg,avi,pdf,mp4…) برای ما ارسال کنید،
در صورت تمایل شما به چاپ و قبولی اثر شما از سوی ما، نام انتخابی شامل عناوینی است که در مرحلهی ابتدایی فرم پر کردهاید، با انتخاب یکی از عناوین نام شما در هنگام نشر در کنار اثرتان درج خواهد شد.
پیش از انجام هر کاری پیشنهاد ما به شما مطالعهی قوانین و شرایط وبسایت رسمی جهان آرمانی است برای این کار از لینکهای زیر اقدام کنید.
گزارش شما با موفقیت ارسال شد
ایمیلی از سوی وبسایت جهان آرمانی در راستای تأیید ارسال گزارش دریافت خواهید کرد
در صورت نیاز به تماس و درج صحیح اطلاعات، با شما تماس گرفته خواهد شد.
پیام شما با موفقیت ارسال شد
ایمیلی از سوی وبسایت جهان آرمانی در راستای تأیید ارسال پیام دریافت خواهید کرد
در صورت نیاز به تماس و درج صحیح اطلاعات، با شما تماس گرفته خواهد شد.
فرم شما با موفقیت ثبت شد
ایمیلی از سوی وبسایت جهان آرمانی در راستای تأیید ارسال فرم دریافت خواهید کرد
در صورت نیاز به تماس و درج صحیح اطلاعات، با شما تماس گرفته خواهد شد.