Logo true - Copy

جهان آرمانی

وب‌سایت رسمی نیما شهسواری

جهان آرمانی

وب‌سایت رسمی نیما شهسواری

پادکست به نام جان

ویژه برنامه : هژمونی جمهوری اسلامی
قسمت ششم : ضدیت با غرب

به اشتراک‌گذاری لینک دانلود مستقیم پادکست به نام جان در شبکه‌های اجتماعی:

مشخصات پادکست

عنوان : پادکست به نام جان

ویژه برنامه : هژمونی جمهوری اسلامی

قسمت ششم : ضدیت با غرب

برنامه‌ساز : نیما شهسواری

زمان : 33:43

با صدای : نیما شهسواری

توضیحات این قسمت از پادکست

هژمونی جمهوری اسلامی

جمهوری جنایتکار اسلامی بر پایه‌ی اصولی پایه‌ریزی شد و با بالیدن بر آن استدام یافت برای مبارزه با این حکومت فاسد تمامیت‌خواه باید پاشنه‌های آشیل این حکومت را شناخت و با آن مبارزه کرد


قسمت ششم
ضدیت با غرب

جلادان زمانه‌ی ما نیازمند ساختن دشمنی چند سر برای شانه خالی کردن از اشتباهات و ترساندن مردمان‌اند و جمهوری اسلامی این دشمن و دشمنیت را بدل به بخشی از اهرم سلطه و ذات وجودی خویشتن کرده است

برنامه‌ی به نام جان قصد دارد تا درباب مباحث مهم باورها و دغدغه‌های دنیایمان به زبان ساده و بداهه سخن بگوید

پخش تصویری پادکست به نام جان

پخش پادکست از اسپاتیفای

پخش پادکست از یوتیوب

توجه

 

این بخش از متن پادکست توسط هوش مصنوعی استخراج شده است. ممکن است شامل اشتباهاتی باشد یا به طور کامل با محتوای اصلی مطابقت نداشته باشد. هدف از این کار، بهبود دسترسی مخاطبین به محتوای پادکست و فراهم کردن امکان مطالعه و مرور سریع‌تر مطالب است

 

چرا متن پادکست را منتشر می‌کنیم؟

 

ما تصمیم گرفته‌ایم متن پادکست‌های خود را منتشر کنیم تا دسترسی به محتوای آن‌ها برای همه مخاطبان آسان‌تر شود. این اقدام به ویژه برای افرادی که ترجیح می‌دهند مطالب را به صورت متنی مطالعه کنند یا نیاز به مرور سریع‌تر دارند، مفید خواهد بود

 

متن پادکست چگونه استخراج شده است؟

 

این متن توسط هوش مصنوعی Speechmatics استخراج شده است. Speechmatics یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های تبدیل گفتار به متن است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و یادگیری عمیق، صدا را به متن تبدیل می‌کند. این ابزار قادر است با دقت بالا و در زمان واقعی، گفتار را به متن تبدیل کند و از بیش از ۵۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند

متن پادکست

خب دوستان ما توی این ویژه برنامه سعی کردیم در باب عواملی که سلطه گری سیاسی جمهوری اسلامی رو پدید آورده صحبت بکنیم.

 چه در داخل ایران و چه در سطح جهانی.

 عواملی که باعث شده جمهوری اسلامی وجودیت داشته باشه و مستدام بمونه.

 عواملی که ما با جدا کردن اونها از جمهوری اسلامی قاعدتا دیگه چیزی به اسم جمهوری اسلامی رو در برابر نخواهیم دید.

 حالا توی این قسمت مشخص میخواییم بریم و نزدیک بشیم به این فلسفه ای که تحت عنوان ضدیت با غرب در جمهوری اسلامی میشناسیم. می‌شناسیم.

 ضدیت با غربی که مدام در حال تکرار شدن هست.

 یعنی شما مواجه می‌شوید با یکی از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی که پیرامون مرگ گفتن بر کشورهای غربی است.

 مدام داره بهش تکیه میشه و مدام هم داره دربارش صحبت میشه و اصولا تبدیل شده به یکی از بخش های مهم جمهوری اسلامی.

 یعنی روزی که ما جمهوری اسلامی رو ببینیم که با غرب کنار اومده و داره در کنار غرب حرکت میکنه، به نوعی اون سلطه گری حقیقی خودش رو از دست میده.

 چه در سطح جهانی و چه در داخل کشور.

 یعنی شما تصور کنید روزی باشه که حالا جمهوری اسلامی بخواد با غرب نزدیکی بکنه غرابتی داشته باشه، تمام اون موجودیتی که برای خود ساخته رو از میان بر خواهد داشت.

 حالا سعی میکنیم در باب ریشه های ابتدایی صحبت بکنیم که بیشتر و بیشتر نزدیک بشیم که چگونه این دو نگاه به هم گره خورده.

 اینکه جمهوری اسلامی و نگاه ضدیت با غرب در هم تنیده شده و امروز نمیشه اینها رو از هم مستثنی قلمداد کرد.

 یکی از عوامل عمده و اصلی ای که ما تحت عنوان ضدیت با غرب می شناسیم خب قاعدتا به واسطه ضدیت با پهلوی شکل گرفته.

 یعنی شما وقتی جمهوری اسلامی رو بخواید تعریف بکنید یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی و پیدایش جمهوری اسلامی ضدیت با پهلوی بوده.

 اصولا جمهوری اسلامی به واسطه ضدیت با پهلوی شکل گرفت و اصولا در از میان بردن حکومت پهلوی بود که در نهایت تونست موجودیت خودش رو به اثبات برساند.

 با توجه به این تفاسیر وقتی ما به جمهوری اسلامی نگاه میکنیم حالا میدونیم که یک جمهوری اسلامیست که با حکومت پهلوی ضدیت رو آغاز میکنه.

 حالا حکومت پهلوی رو ما تحت عنوان نزدیکی با غرب میشناسیم.

 اصلا یکی از دلایل عمده ای که این جمهوری اسلامی شکل گرفت و اینگونه خود رو در برابر حکومت پهلوی هستید.

 همین نزدیکی و قرابت با غرب بود.

 خب ما غرب رو تحت عنوان تمدن پیشرفته و مدرن در جهان می‌شناختیم.

 تمامی کشورهایی که سعی کردند اون کشور سنتی خودشون رو به این سمت و سو ببرند.

 سعی کردند یک نزدیکی و قرابتی نسبت به غرب داشته باشند.

 اصولا الگوی رفتاری خودشون رو همون الگوی غربی قرار دادند.

 یعنی شما اگر نگاه بکنید به دورانی که آتاتورک در ترکیه قدرت رو به دست گرفت یا داوود خان در افغانستان یا رضاخان در ایران خودمون، خب مواجه می‌شیم با این قرائتی که نسبت به غرب داشتن.

 یعنی اصولا الگوی رفتاری خودشون رو سعی کردن غرب قرار بدن.

 حالا تا چه اندازه درست انجام دادن و درست انجام ندادن باز موضوع بحث ما نیست.

 اما خب قاعدتا اینها میل به غرب داشتند.

 اصولا پیش از این اتفاقات هم اگر شما دقیق بشید به دورانی که ما تحت عنوان مشروطه و انقلاب مشروطه می‌شناسیم و این حرکت مردمی که در نهایت ایران را به یک نقطه رو به جلویی کشاند و یک پیشرفتی را در دل ایرانیان به وجود آورد.

 اما باز هم این میل به غرب رو دیدید؟

 از همان نقطه ابتدایی ما این جنگ بین سنت و مدرنیته را در ایران شاهد بودیم.

 خب قاعدتا جمهوری اسلامی و نگاه جمهوری اسلامی نگاهی است که نمایندگی میکنه از اون ارتجاع.

 گذشته از اون سنت های دیرباز، از اون افکار پوسیده و هزاران ساله.

 پس قاعدتا یک مخالفت ذاتی با نگاه های غربی از همون ابتدا هم داشته.

 اصولا نگاه های غربی که بر پایه ضدیت با ادیان هم تا حد زیادی شکل گرفته.

 یعنی شما اگر رنسانس رو نگاه بکنید، اگر عصر روشنگری رو نگاه بکنید، حالا میبینید که چگونه اون مردمان با نقد ادیان در نهایت با کنار گذاشتن قدرت ادیان بوده که وارد این وادی شده.

 پس باز هم ما میتونیم این سنخیت رو ببینید که چگونه این دو نگاه به هم گره میخوره.

 چگونه جمهوری اسلامی ذاتا باید سنتی باشه که در برابر غرب بایستد؟

 پس ما مواجه شدیم در وهله اول با اون چیزی که تحت عنوان پهلوی می شناختیم.

 جمهوری اسلامی ماهیت خودش رو با ضدیت با پهلوی تصویر کرد.

 حالا ما پهلوی رو داریم که در دوران رضاشاه سعی در مدرنیته کردن ایران داشت و سعی کرده ایران رو به نوعی مدرنیته بکنه.

 یعنی فارغ از اینکه مردم قرار باشه که با فرهنگ مدرن و جدید جهان آشنا بشند و آموزش های لازم رو ببینند، در بخش هایی در بخش هایی که ما تحت عنوان ابزارآلات میشناسیم و نوع زیست جمعی خودمون میشناسیم، در موضوعاتی مثل راه آهن و حتی عوامل و به نوعی نمادها و سمبل های مدرن هم سعی کرده که راه رو به پیش ببره.

 حتی شما اونجا هم می بینید که مخالفت ها وجود داره دارد.

 حتی عواملی هم که یا نماد ها و سمبل هایی که نشانه های مدرن را در خود داشتند شما می بینید که باز نگاه های اسلامی در برابرش صف آرایی کرده.

 هرگونه نگاهی که میل به پیشرفت داشته هم همواره توسط این متحجران به کنار گذاشته شده.

 اما وقتی به دوران پهلوی نزدیک و نزدیک تر می شویم به دوران مثلا محمد رضا شاه، حالا می بینیم که در دوران محمد رضا شاه خیلی از این نماد های غربی در ایران قدرت گرفته بود.

 یکی از عوامل عمده ای بوده که حالا این مسلمانان دو آتیشه ای که در نهایت جمهوری اسلامی را پدید آوردند، وارد این عرصه شدند و ضدیت خودشان را نمایان کردند.

 یعنی سینمای ایران را.

 مثلا در آن دوران ببینید کاباره هایی که وجود داشته و مناطقی که وجود داشته، برای اینکه مردم تفریحاتی از این دست بکنند و نزدیکی و قرابت مردم و فرهنگ ایرانی و فرهنگی که پهلوی به نوعی داشت در ایران به پیش می برد تا چه اندازه نزدیک به غرب بود و حالا این ها همه این ها را از دید غرب می دیدند و حالا خودشان هم که در برابر این نگاه ها صف آرایی می کردند و این سیاست های پهلوی را نقد می کردند، در نهایت نوک هرم را با غرب همسو می دیدند و این ضدیت در دل آن ها شکل می گرفت.

 فرای این ها ما مواجه هستیم با تفکرات چپی که در آن دوران وجود داشت.

 یعنی شما وقتی به آن دوران از تاریخ نگاه بکنید می بینید که تا چه اندازه نگاه های چپی در جهان قدرتمند بود.

 منظور از نگاه های چپی هم همان نگاه های مارکسیستی و کمونیستی است.

 آن دوران، دوران شکوفایی نگاه های کمونیستی و مارکسیستی بود.

 ما مواجه بودیم با یک نگاه تازه ای که در جهان شکل گرفته بود و مثل ویروس داشت تمام جهان را در می نوردید و تمامی انسان ها سعی می کردند خود را به نوعی تمامی انسان هایی که خود را آزاده می دانستند و سعی میکردن که یه قرابت و نزدیکی با این افکار چپی داشته باشن.

 یعنی این رو حتما همه شنیدید که در اون دورانی که ایران در بحبوحه و بحبوحه انقلاب بود و سال های قبل از انقلاب بود، اصولا نماد روشنفکر بودن انسان ها همین قرابت و نزدیکی با افکار چپی بود.

 این رو قاعدتا همه شنیدیم و درش شکی هم نداریم.

 خوب قاعدتا جمهوری اسلامی و نگاه های اسلامی هم از همون ابتدا یک قرابت و نزدیکی با همین نگاه های چپی داشت.

 همون طور که ما شاهد گروه هایی هستیم که حالا سعی میکنن جنگ های مسلحانه بکنن و یا افکار چپی رو توامان با نگاه های اسلامی در هم درآمیزند.

 و ما شاهد این نگاه ها هم هستیم.

 حالا وقتی ما نزدیک به نگاه های چپی میشیم میبینیم که تا چه اندازه وجودیت این ها وجودیت چپی ها در راستای ضدیت با نگاه های غربی است.

 نگاه های غربی به سرکردگی آمریکا که به نوعی نمایندگی می کنه از اون نگاه سرمایه داری.

 و حالا ما شاهد هستیم که تا چه اندازه این نگاه های چپی در اون دوران قدرتمند بوده و نگاهی تحت عنوان جمهوری اسلامی هم می تونسته به واسطه قرابتی که با این نگاه های چپی داشته در دل خودش این ضدیت رو با غرب شکل بده.

 پس ریشه های ابتدایی بر می گرده به همون عواملی که این نگاه های غربی رو به وجود آورده بوده.

 عواملی که توسط این نگاه های اسلامی همواره نفی میشده، فرای اون قرابت و نزدیکی که نگاه های اسلامی با نگاه های کمونیست ها داشته و حالا در این قرابت و نزدیکی دشمن مشترک رو باز هم غربی ها می دونستن.

 به ویژه آمریکا در نوک هرم.

 فرای این ها ما مواجه هستیم با یک اعتقاد ذاتی که در دل اسلامی ها وجود داشته نسبت به نگاه های غرب.

 یعنی شما وقتی به نگاه ذاتی جمهوری اسلامی نگاه بکنید که برگرفته از باورهای اسلامی است.

 حالا یک ضدیت بی حد و حصری را با کفار دارد.

 حالا نماد این کفار را قاعدتا غربی ها می دانند.

 یعنی در نقطه ابتدایی غربی ها با دینی مثلا تحت عنوان مسیحیت از نگاه این جماعت اسلامی قاعدتا کافر شناخته می شوند.

 هر چند که اینها را اهل کتاب بدانند اما در نهایت با توجه به زیستی که خود محمد کرده و خود محمدی که یهودیان را از زیر تیغ گذرانده و در نهایت اعلام کرده که همه مردم با هر دینی در نهایت باید مسلمان باشند.

 پس در آن نقطه ابتدایی به ذات این جماعت را کافر و بی دین و حربی می داند.

 اما کار به اینجا ختم نمی شود چرا که غربی ها هم با توجه به افکار مدرنی که به وجود آورده اند بعد از اتفاقاتی که در رنسانس و عصر روشنگری افتاد، حالا یک ضدیتی را با همان دین مسیحیت هم داشتند.

 حالا خیلی از نگاه های آنها در راستای این انتقاد از ادیان شکل گرفته تا در نهایت ما شاهد نگاه غربی باشیم که در جهان مدرن مردم را به سمت لائیسیته و حکومت های لائیک برده و حکومت هایی که قرار بوده خارج از نگاه های دینی و با توجه به نگاه های عرفی خودشان قانون بگذارند.

 یعنی چیزی که در تقابل کامل با نگاه های اسلامی ها هست با نگاه جمهوری اسلامی هست.

 جمهوری اسلامی که با تمام وجود به میدان جنگ آمده تا ایران را مبدل به یک کشور اسلامی بکند و قوانینش را از ریز تا درشت ببرد و در اختیار اسلام قرار بده، در اختیار قرآن قرار بده.

 قانون اساسی خودش رو مستلزم این بدونه که باید با اسلام نزدیکی داشته باشه.

 قوه مقننه خودش رو مجبور بکنه تا قوانین رو بر پایه اسلام وضع بکنه.

 قوانین جزایی و مدنی کشور رو تحت شعاع اسلام قرار بده.

 تمامی قوانین مجازات اسلامی برگرفته از همون نگاه های قرآنی و یا احادیثی است که وجود داره.

 حالا قرار بر این بوده که بیاد و بتونه یک تصویری بده در راستای قتل مردم، در راستای بریدن دست مردم، سنگسار کردن انسان ها همه و همه رو از همین نگاه های اسلامی قرض بگیره و به میدان بیاره.

 حالا در برابرش یک نگاهی هست.

 یک فلسفه ای هست که در راستای کنار گذاشتن اون قدرت الهی به میدان اومده.

 حالا اومده تا دست این قدرت الهی رو کوتاه بکنه، دست دین مداران و دین پژوهان و دین فروشان رو قطع بکنه.

 اومده تا کسی با نگاه های دینی پا به عرصه میدان سیاست نذاره.

 اومده تا قوانین رو آلوده به نگاه های دینی نکنه.

 اومده تا بر پایه عرف، بر پایه منطق و استدلال، بر پایه پیشرفت های بشری قانون رو را وضع کند، بر پایه شرایطی که وجود دارد قوانین را وضع کند.

 حالا میبینیم که تا چه اندازه از نظر فلسفی دو نگاه در برابر هم هستند.

 پس قاعدتا ما به ذات می توانیم این ضدیت با غرب را در نگاه های اسلامی ببینیم.

 فرای حالا فشارهایی که دارد از نگاه های چپی به این ها اضافه می شود.

 ما با جهانی روبرو هستیم که نماد ایستادگی و مقاومت و یاغی گری و انقلابی بودن، اصولا نگاه متفاوت نسبت به جهان داشتن، روشنفکر بودن انسان، قابل تأملی بودن، همین نزدیکی و قرابت با نگاه های چپی و مارکسیستی و کمونیستی است.

 حالا این اسلامی ها هم تحت تاثیر همین نگاه ها قرار می گیرند.

 حالا فرای تمام این عناوینی که ما درباره اش صحبت کردیم، سعی می کنند که یک قرابت و نزدیکی با نگاه های کمونیستی هم داشته باشند.

 حالا این ضدیت با غرب و ضدیت با امریکا را به نوعی مبدل به یک موجودیتی برای خود و ماهیت خودشان بکنند.

 قاعدتا این سه دلیل مشخص از اون دلایل عمده ای هستش که جمهوری اسلامی ماهیت خودش را با ضدیت با غرب تعریف کرده.

 یعنی ما از یک سو این تفکرات چپی را داریم، از یک سو مخالفت با پهلوی و حالا مدرنیته ای که پهلوی سعی در عملی کردن آن در جامعه داشت و فرای آن اعتقادات ذاتی که اسلام نسبت به این نگاه های غربی و نگاه های بعد از عصر روشنگری که در اروپا و آمریکا اتفاق افتاد دارد.

 حالا شما مواجه با یک همچین تصویری هستید.

 اما فرای این موضوعی که درباره اش صحبت کردیم، ما هزاران بار صحبت کردیم که اصولا ایدئولوژی و ایمان بر پایه یک موضوع مشخص هست که شکل میگیرد.

 اصولا تمامی ایمان ها، تمامی ایدئولوژی ها بر پایه تصویرگری پیرامون سیاهی و سفیدی در حال شکل‌گیری هست.

 یعنی شما وقتی با ایمان جمعی مردم در اون دوران پیش از انقلاب رو به رو میشید، حالا تصویرگری اش بر این پایه هست که دیو چو بیرون رود فرشته درآید.

 تمامی سیاهی ها متوجه دوران پهلوی و دوران طاغوت و دوران زشتی ها و بدی ها و ظلمت ها میشه.

 یک سیاهی توامانی برای مردمان تصویر میشه از دوران پهلوی و در برابرش یک سپیدی و روشنایی و نور و فرشته ای که خمینی و دارودسته خمینی هستند.

 حالا این در عرصه درونی ایران هست در اون دوران مشخص پیش از انقلاب.

 اما وقتی وارد عرصه جهانی میشه حالا قرار هست این ایمان رو چگونه به مردمان بفروشه؟

 حالا قرار هست این ایمان تازه تأسیسی که قرار هست نه تنها در دل خاک ایران که در دل مردمان دیگر کشورها یعنی در دل مردمان شیعی کشورهای های دیگر در دل مردمانی که تحت ستم در کشور های دیگر هستند و تقابل مثلا به عنوان مثال با کشور های قدرتمندی مثل امریکا و نیرو های غربی دارند.

 حالا در دل این ایدئولوژی که قرار است به مردمان جهان بفروشد و این سلطه گری سیاسی خودش را در سطح جهان تصویر کند قرار است از چه المانی برای این المان استفاده بشود؟

 قرار است چه سفیدی تصویر بشود و چه سیاهی را ما داشته باشیم؟

 خب قاعدتا دست به گریبان همان مسئله غرب می شود.

 حالا تمام زشتی ها و پلیدی ها و زشتی های جهان را منتسب به غربی ها می کند و تمام زیبایی ها را در اون آرمانی که خودش تصویر کرده که تحت عنوان نگاه اسلامی هست تصویر می کند تا بتواند یک سلطه گری سیاسی را هم برای خودش پدید بیاورد و ما مواجه می شویم با این ساختن جبهه ای سیاه و سفید در جهان که برگرفته از ساخت ایمان جمعی و ایدئولوژی برای مردمان هست.

 حالا اگر قرار هست کسی میلی داشته باشد برای مقابله با مثلا نگاه های غربی.

 حالا اگر کشورهایی هستند که تحت استثمار این کشور ها قرار گرفته اند با جنگ خانه هایشان ویران شده به واسطه تحریم ها زندگی اینها فلج شده، به واسطه تقابلی که با آن ها داشتند به زندگی شان خدشه ای وارد شده.

 حالا یک جبهه ای در برابر دارند که سیاهی مطلق را همان نگاه های غربی تصویر کرده و در برابرش هم یک تصویرگری از سپیدی و روشنایی می کند تا بتواند سلطه گری سیاسی خودش را به پیش ببرد تا بتواند یار بیشتری برای خودش کسب کند.

 همان طور که ما دیدیم در کشور هایی که وجود داشت که فارغ از نگاه های اسلامی هم بود، حالا این قرابت و نزدیکی رو با جمهوری اسلامی می کردند.

 اما اتفاقاتی که مثلا در ونزوئلا افتاد در دورانی که احمدی نژاد قدرت را داشت، حالا دیدید که این قرابت ها به واسطه داشتن دشمن مشترک بود دیگه.

 یعنی یه تصویری داده بود از جهان سپید و سیاه.

 حالا جماعتی که قرار بود در اون طرف سپیدی قرار بگیرن و با اون سیاهی در جنگ و تضاد بودن باید هم پیمان با هم میشدن.

 باید با هم تیم میشدن و در کنار هم قرار میگرفتن.

 حالا ما شاهد این هستیم که به نوعی این ضدیت با غرب به نوعی تصویر شده برای سلطه گری اونها در سطح جهانی.

 اصولا اگر قرار باشه جمهوری اسلامی این المان مشخص رو از خودش دور کنه در سطح جهانی دیگه بی معنا خواهد بود.

 یعنی اگر قرار باشه نزدیکی و قرابتی با نگاه های غربی داشته باشه دیگه چیزی از اون هسته مرکزی ای که به وجود آورده بود هم براش باقی نمیمونه.

 یکی از مسائل عمده ای هم که در این مسئله مشخصه نفرت از غرب و ضدیت با غرب در جمهوری اسلامی وجود داره، مسئله مشخصه فلسطین هست.

 ما در باب فلسطین هم موضوعات بی شماری رو می دونیم.

 اتفاقاتی که افتاده تا فلسطین به این شرایط امروزی دچار بشه.

 اتفاقات دهشتناکی که برای یهودیان افتاد در دورانی که نازیست ها قدرت رو در اختیار داشتند، اون کشتارهای وحشتناک، اون هولوکاستی که همه دربارش می دونیم و حالا ما با یک مسئله جهانی روبه رو هستیم تحت عنوان فلسطین و اسراییل.

 در این قسمت مشخص من نمی خوام در باب مسائل اسراییل و فلسطین صحبت کنم که شاید در آینده در باب این مسئله هم ویژه برنامه و یا برنامه ای رو گذاشتیم.

 اما یکی از المان های مشخص ضدیت با غرب هم در دل همین موضوع ریشه دار در دل اسلام و نگاه های اسلامی شکل گرفته.

 خب قاعدتا به واسطه مسلمان بودن فلسطینی ها همه مسلمون ها موضعی داشتن نسبت به این موضوع و به نوعی مسلمانان فلسطین رو محق در این موضوع تصویر کردن و بزرگ ترین عاملی که در برابر این نگاه ها قرار گرفت و به نوعی در جبهه اسراییلی ها قرار گرفت، همان نگاه های غربی بود.

 از همان ابتدا هم غربی ها بودند که در این جبهه مبارزه کردند و مسلمان ها هم در این جبهه در برابرشان ایستادند.

 شاید یکی از عوامل مهم و اصلی و ریشه دار در این ضدیت با غرب هم در دل همین نگاه به فلسطین و اسراییل خلاصه بشود.

 خوب قاعدتا ما شاهد این هستیم که امریکا تا چه اندازه نزدیکی با اسراییل دارد و تا چه اندازه خود را در عوامل داخلی اسراییل و فلسطین هم دخیل می کند و تا چه اندازه سعی می کند که اسراییل را همتای فرزند خودش و فرزندخوانده خودش تصویر بکند؟

 تا چه اندازه در این میادین پا به عرصه ظهور می گذارد و از حقوق اسراییل دفاع می کند؟

 پس قاعدتا با یک نفرت ذاتی، یک ضدیت ذاتی را در دل مسلمان ها پدید می آورد تا دشمن اصلی خودشون رو باز هم غربی ها تصویر کنن.

 یعنی فرای تمام عواملی که ما دربارش صحبت کردیم.

 وقتی نزدیک به مساله اسراییل میشیم و اتفاقاتی که در فلسطین و اسراییل هم افتاده، خب جبهه در برابر مسلمون ها قاعدتا باز هم غربی ها هستن.

 پس دوباره به این دشت پر از کاه یک کبریت دیگه هم اضافه میشه و دوباره ما شاهد شعله ور شدن این آتش نفرت و کینه بین این دو تفکر هستیم.

 حالا باز هم میبینیم که چگونه این ها در میدانی هستن برای نفرت پراکنی نسبت به هم.

 چه دوران پیش از انقلاب و چه دوران بعد از انقلاب.

 هیچ تفاوتی هم نمیکنه.

 همون طوری که قبل از انقلاب هم مساله فلسطین و اسراییل یکی از مسائل مهم و عمده بود و اصولا هر کسی که در طرف اسراییل قرار میگرفت مورد نفرت مسلمون ها قرار میگرفت.

 همون طوری که غربی ها در این اتفاق اینگونه مورد تنفر و نفرت مسلمونها قرار گرفتن و در دل جمهوری اسلامی و کسانی که باورمند به جمهوری اسلامی در آتیه برای تشکیلش بودند، این نفرت در وجودشون جرقه زد.

 حالا شما وقتی روبه رو میشید بعد از انقلاب هم می بینید که به این آتش بیشتر و بیشتر هم هیزم اضافه میشه و بیشتر و بیشتر هم به این آتش اضافه می کنند و این نفرت رو بالاتر می برن.

 حالا دوباره دو جبهه در برابر هم قرار میگیرن که یک طرف فلسطین و مسلمانها هست و یک طرف هم اسراییل و غرب هست.

 پس قاعدتا یکی از موضوعات مهم همین موضوع مشخص پیرامون اسراییل هست.

 اصولا جمهوری اسلامی و تمامی این تفکرات از این اتفاق و از این انتقام ورزی ها و کینه ورزی ها نیرویی رو برای خودشون جذب میکنن.

 یعنی شما در سراسر جهان میبینید که با توجه به این نگاه نسبت به غرب.

 حالا سعی میشه یک نیروی متحدالشکل هم شکل بگیره.

 همون طوری که دربارش صحبت کردم.

 یعنی وقتی شما نزدیک به مسائل کمونیست ها و چپی ها میشید که از اون نمونه های بارزش مثل مثلا ونزوئلا و اتفاقاتی که در ونزوئلا افتاد می بینید که چگونه این غرابت ها شکل میگیره.

 با اینکه این ها از نظر اعتقادی با هم نزدیکی ندارن.

 تنها موضوع مشخص شون فقط دشمنی با غرب هست.

 به واسطه این دشمنی با غرب هست که با هم متحد میشن.

 حتی اون جماعت به خدایی هم اعتقاد ندارن که اینها دارن در باب ائمه اون خدا و نایب های اون خدا صحبت میکنن.

 پس میبینی که تا چه اندازه فلسفه وجودی این دو نگاه ها از هم متفاوت هست اما به واسطه داشتن یک دشمن مشترک حالا وارد یک میدان میشن.

 حالا اگر شما نزدیک بشید به مسائلی که در باب روسیه وجود داره و یا در باب چین وجود داره، حالا چین نیست که در رقابت با آمریکا در زمینه اقتصادی دوست دارد که خود را در نوک عرش ببیند و یا روسیه ای که به واسطه اختلافات تاریخی از همان ریشه های کمونیستی حالا با آمریکا وارد یک رقابت و جنگی است.

 حالا در این میدان رقابت جمهوری اسلامی و طایفه ای که اینگونه خود را در ضدیت با غرب تعریف می کنند به این سمت و سو کشانده می شوند.

 حالا سعی می کنند خود را نزدیک به این کفه از مبارزه بکنند.

 خود را در این تیم جای بدهند و حالا می بینید که چگونه تیم کشی های بی شماری هم در سراسر جهان شکل می گیرد.

 اصولا یکی از راه های عمده در سطح جهانی این دو قطبی شدن را ما شاهدش هستیم و ما به عنوان یک کشور اصولا باید جزو یکی از این دو طایفه باشیم.

 در نگاه کسانی که اینگونه جهان را می بینند و اینگونه جهان را در پی جنگ و جهاد تصویر می کنند نه کشوری که بی طرف باشد و سالیان سال وارد هیچ جنگ و نزاع و درگیری و دیوانگی و جنونی نشده باشه.

 مثل کشورهای مثلا اروپای شمالی که حاضر به این جنون نیستن و یک زندگی برای رفاه خویشتن و اطرافیان و هم میهنان خودشون پدید بیارن.

 اما کشور هایی که به دنبال این ماجراجویی ها هستن قاعدتا در این دوقطبی باز هم باید یکی رو انتخاب کنن.

 یعنی باز هم موضوع ساده این هستش که جمهوری اسلامی که ذاتا در پی جنگ و پیکار و کشتار و خونخواری و ماجراجویی بوده و هست.

 پس در این میدان دوقطبی هم باز باید یک سوی کفه رو بگیره و وارد یکی از این دو ارتش در برابر بشه که با توجه به عناوین بیشماری که دربارش صحبت کردیم قاعدتا سمتی رو میگیره که در برابر نگاه های غربی بایسته و این باعث میشه که او نیرو بگیره و این باعث میشه که او قدرت بگیره و تازه‌نفس تر بشه.

 برای خود شریک ها و یارانی رو تسخیر کنه.

 فرای اون یاران منطقه ای که تحت عنوان کمربند شیعی هست که از نظر اعتقادی به هم نزدیک هستند.

 حالا می‌تواند برای آنها در برابر کسانی که نگاه غرب ستیزانه دارند هم یارکشی بکند.

 حالا می‌تواند با آنها هم همدست بشه و از اونها هم قدرت بگیره.

 فرای اون یک نیرویی از این ضدیت هم باز به اون اضافه میشه.

 یک نیرویی که به نوعی قلقلک میده و اعتماد به نفس او رو.

 حالا ما شاهد این هستیم که او به واسطه این ضدیت عزت نفس بیشتری میگیره.

 در داخل میتونه خودش رو بهتر و بیشتر ارائه بده.

 حالا می‌تونه در خارج از ایران نیرویی رو از کشورهای دیگه بگیره.

 گاها ما شاهد این هستیم که مجانین هستند در جهان که صحبت های مثلا تهدیدآمیز یکی از شخصیت های جمهوری اسلامی براشون به شدت شجاعانه است.

 فارغ از این که مردم اون کشور در چه شرایطی زندگی می کنند.

 اصولا این ضدیت بر چه پایه است و تا چه اندازه منطقی رو پشت خودش داره؟

 آیا به واسطه جانهای بی شماری است که مظلومانه دارن از میان میرن؟

 یا به واسطه ماجراجویی های احمقانه ای است که هیچ نهایتی رو هم در خود نداره؟

 اما می بینیم که حالا این ها دارن اعتماد به نفس بیشتری میگیرن و میتونن خودشون رو ارائه در سطح جهانی بدن.

 می تونن یار بیشتری رو در جهان کسب کنن.

 و اصولا این عوامل هم باعث میشه که بیشتر و بیشتر دامن بزنن و این هویت خودشون رو دارن مترادف با ضدیت با غرب می کنن.

 اصولا این سلطه گری سیاسی خودشون رو دارن گره میدن با همین مساله.

 مشخصه ضدیت با غرب.

 و الان جمهوری اسلامی به اون نقطه ای رسیده که به دور از این ضدیت با غرب دیگه معنا نخواهد شد.

 فارغ از این باز ما شاهد اتفاقات درونی هم هستیم.

 یعنی ما با یک حکومت فاسد و بی خاصیتی روبه رو هستیم که تحت عنوان جمهوری اسلامی هیچ صلاحیتی برای اداره کشور نداره.

 هیچ شخصیت نخبه ای که بتونه کارها رو به پیش ببره رو در اختیار نداره.

 هیچ دانش لازم و اطلاعات لازم رو برای اداره کشور نداره.

 در تمامی زمینه ها شکست خورده است.

 بدترین مشکلات رو در این کشور در طول این چهل و خورده ای سال پدید آورده و همه مردم هم با این ها رو به رو هستن.

 شرایط اقتصادی نابسامان یک تورم دو رقمی چهل و خورده ای ساله که حتی یک بار هم موفق نشده که اون رو مهار بکنه.

 حالا ما با توجه به تمام این اشکالات و درگیری ها و مصیبت هایی که در کشور شاهدش هستیم، برای جمهوری اسلامی یکی از درها برای گذر از این بی لیاقتی ها خود یک دشمن انگاری هست.

 یعنی ما شاهد این هستیم که حالا با توجه به تمام کاستی هایی که در ایران وجود داره یک دشمنی علنی میشه تحت عنوان غرب که ما سالیان سال هست که با این غرب در گلاویزی هستیم و با این ها داریم مبارزه می کنیم.

 اینها دشمن ما هستند و ما مدام شاهد تکرار این واژه دشمن از سران این حکومت هستیم که حالا تمامی کثافتی که در این کشور زده شده، تمامی اتفاقات، اشتباهاتی که رخ داده، تمامی فسادها، تمامی نابسامانی ها، تمامی فقر و فساد و بدبختی و مصیبت هایی که در کشور اتفاق افتاده رو به اون دشمن فرضی نسبت می دن.

 حالا هر روز در پی این هستند که خودشون رو اینگونه به مردم ارائه کنن تا این اراجیف رو به مردم بفروشن تا با دشمن انگاری که تحت عنوان نگاه به غرب تصویر کردن دوباره اون سلطه سیاسی رو بدست بگیرن.

 حالا یک دشمنی تصویر میشه که داره همه چیز رو از میان می بره، تمامی ضربه ها رو داره همون دشمن به این مردم میزنه و حالا به نوعی خودشون رو مبرا می دونن و به نوعی خودشون رو از این حجم از اتهامات تبرئه شده حس می کنن.

 این هم یکی از آن ابعاد قدرتمندی است که جمهوری اسلامی ذات خودش رو گره زده با ضدیت با غرب.

 چرا که اگر به نوعی این روابط میان غرب و جمهوری اسلامی سامان پیدا بکنه دیگه دستاویزی تحت عنوان دشمن وجود نداره برای جمهوری اسلامی که بخواد تمام فساد و فقر حاکم بر مملکت رو به اون نسبت بده.

 حال اگر امروز در باب این عدم کفایت مسئولین جمهوری اسلامی صحبت میشه جماعتی هستن که همه چیز رو با تحریم از میان ببرن با دشمنی با آمریکا و کشورهای غربی تحت شعاع خودش قرار بدن.

 حالا اگر تصور کنیم که این عامل مشخص از صفحه بیرون بره دیگه باید مسئولیت تمام این کثافات رو به عهده بگیرن.

 حالا قرار هست که این عدم کفایت خودشون رو قبول کنن.

 عدم کفایتی که برای همگان قبول شده هست.

 اما باز هم جمهوری اسلامی با دستاویز این المان مشخص سعی در سلطه گری سیاسی داخلی و خارجی دارد.

 از یک سو در خارج از مرزها سعی میکنه یارکشی بکنه و وجودیت خودش رو در اون تیم و قبیله ای که در برابر غربی ها هست تعریف کند و از آنها نیرو بگیرد و با آنها همسو بشود و یک جبهه ای را به وجود بیاورد که در برابر غربی ها ایستاده و خودش را هم جزئی از آنها بداند.

 از نیروهای مختلف در سراسر جهان که این ضدیت را در دل پرورانده اند یارگیری بکند.

 حالا یک هویتی را گره زده با ضدیت با غرب و برای خود ساخته و دارد آن را مرتب ارائه میدهد در سطح جهانی.

 فارغ از آن، حالا در سیستم داخلی فرای آن افرادی که از اول به او معتقد بودند و ما در باب این قشری گرایی جمهوری اسلامی و آن قوم و قبیله ای که پدید آورده هم صحبت کردیم که اصولا آنها نیازمند همین صحبت ها هستند.

 آنها عاشق این صحبت ها و به مراتب رادیکال تر از این صحبت ها هستند.

 واقعا اگر جمهوری اسلامی در باب ضدیت با غرب صحبت بکند، آنها در باب آتش زدن غرب صحبت میکنند.

 فارغ از آن اساتیدی که در دل اینها وجود دارند، فارغ از آن نگاه هایی که در دل اینها وجود دارد و دارد مدام به اینها دامن میزند و این قشر و قبیله را برای خود ساختن و سعی در راضی نگه داشتن آنها هستند.

 اما فرای آن خرج های دیگری هم از این نگاه میکنند.

 پیرامون همان مسئله دشمن انگاری که درباره اش صحبت کردیم، حالا ماهیت خودش را گره زده با این دشمنی با غرب و به واسطه این دشمنی با غرب برای خودش بهانه های بیشمار میتراشد که تمامی زشتی ها و پلیدی ها هم در همین موضوع وجود دارد.

 قاعدتا در باب این نگاه هم میشود ساعت ها صحبت کرد اما به نظرم به اندازه کافی در باب وجود و پیدایش و ادامه داشتن و مستمر بودن این نگاه صحبت کردیم و گفتیم که یکی از المان های اصلی وجودیت جمهوری اسلامی و اصولا یکی از عوامل اصلی سلطه گری چه در داخل و چه در خارج هم همین موضوع ضدیت با غرب هست که با جدا شدن این نگاه از آن به نوعی از جمهوری اسلامی هم چیزی باقی نخواهد ماند.

 

آثار صوتی نیما شهسواری، پادکست و کتاب صوتی در شبکه‌های اجتماعی

از طرق زیر می‌توانید فرای وب‌سایت جهان آرمانی در شبکه‌های اجتماعی به آثار صوتی نیما شهسواری اعم از کتاب صوتی، شعر صوتی و پادکست دسترسی داشته باشید

برخی از کتاب‌های نیما شهسواری

برای دسترسی به همه‌ی کتابها صفحه کتاب را دنبال کنید...

توضیحات پیرامون درج نظرات

پیش از ارسال نظرات خود در وب‌سایت رسمی جهان آرمانی این توضیحات را مطالعه کنید.

برای درج نظرات خود در وب‌سایت رسمی جهان آرمانی باید قانون آزادی را در نظر داشته و از نشر اکاذیب، توهین تمسخر، تحقیر دیگران، افترا و دیگر مواردی از این دست جدا اجتناب کنید.

نظرات شما پیش از نشر در وب‌سایت جهان آرمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت نداشتن مغایرت با قانون آزادی منتشر خواهد شد.

اطلاعات شما از قبیل آدرس ایمیل برای عموم نمایش داده نخواهد شد و درج این اطلاعات تنها بستری را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم با شما در ارتباط باشیم.

برای درج نظرات خود دقت داشته باشید تا متون با حروف فارسی نگاشته شود زیرا در غیر این صورت از نشر آن‌ها معذوریم.

از تبلیغات و انتشار لینک، نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی و دیگر عناوین خودداری کنید.

برای نظر خود عنوان مناسبی برگزینید تا دیگران بتوانند در این راستا شما را همراهی و نظرات خود را با توجه به موضوع مورد بحث شما بیان کنند.

توصیه ما به شما پیش از ارسال نظر خود مطالعه قوانین و شرایط وب‌سایت رسمی جهان آرمانی است برای مطالعه از لینک‌های زیر اقدام نمایید.

بخش نظرات

می‌توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق فرم زبر با ما و دیگران در میان بگذارید.
0 0 آرا
امتیازدهی
اشتراک
اطلاع از
guest
نام خود را وارد کنید، این گزینه در متن پیام شما نمایش داده خواهد شد.
ایمیل خود را وارد کنید، این گزینه برای ارتباط ما با شما است و برای عموم نمایش داده نخواهد شد.
عناون مناسبی برای نظر خود انتخاب کنید تا دیگران در بحث شما شرکت کنند، این بخش در متن پیام شما درج خواهد شد.

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
برخی از کتاب‌های صوتی
برای دسترسی به همه‌ی عناوین، صفحه کتب صوتی و یا منوی مربوطه را دنبال کنید...

بیشتر از پادکست به نام جان بدانید

در پادکست “به نام جان“، سفری عمیق به دنیای اندیشه و آزادی آغاز می‌شود. در هر قسمت از این سفر، به بررسی موضوعاتی همچون آزادی، برابری، نقد قدرت و خدا، مشکلات اجتماعی و … می‌پردازم.

اینجا جایی است که صدای ما تلاش می‌کند تا به عمق مسائل پی ببرد و از طریق گفتگوهای مختلف، نگاهی تازه و الهام‌بخش به دنیای پیرامون ایجاد کند.

آیا به دنبال تجربه‌ای از گفتگوها و تفکراتی غنی از دیدگاه‌های متنوع هستید؟

آیا علاقه‌مند به درک بهتر موضوعات مهم امروزی از زوایای جدید هستید؟

پس گوش دادن به پادکست “به نام جان”، دعوت به یک سفر نوین در دنیای اندیشه و آزادی است.

به نام جان قصد دارد تا مباحث مهم جهان را به زبانی ساده، صریح و روشن با شما در میان بگذارد

نیما شهسواری سازنده‌ی پادکست به نام جان است

او شاعر و نویسنده‌ی ایرانی است وی متولد سال ۱۳۶۸ در مشهد است نوشته‌های او مشتمل بر ۴۱ جلد کتاب در قالب، آثار تحقیقی، رمان، داستان، مقاله و شعر است اغلب مضامین آثار او پیرامون باور به جان، آزادی،برابری  نقد قدرت و خدا و … است

وی از ۱۵ سالگی شروع به نگاشتن و در ۳۲ سالگی تمامی آثار خود را در فضای مجازی منتشر کرده است

دسترسی به آثار او در وب‌سایت جهان آرمانی به صورت رایگان در اختیار شما است

در دنیای پیچیده و پر ظلمت امروز، “به نام جان” تنها یک پادکست نیست،

به نام جان دریچه‌ای است برای فریاد زدن

برای ساختن جهانی تازه بدور از ظلم‌های بیکران

به نام جان سفری است به دنیای افکار و اندیشه‌های تازه .

اینجا جایی است که سخنان تازه‌ای خواهید شنید و آنچه تابو برایتان ساخته‌اند را در هم شکسته به نظاره خواهید نشست.

  • آزادی:  بازآفرینی تعریف دوباره‌ای از آزادی، ما آزادی را با قانونی نهفته به دل آن دوباره می‌خوانیم تا مردمان خویشتن برگزینند آنچه آزادی خوانده‌اند

  • برابری: آنچه در بوق و کرنا لگدمال کردند و گاه به آزادی فروختند و گاه مالکان به چنگ بردند دوباره در به نام جان معنا خواهد شد، برابری که همه‌ی جانداران را در خود خواهد خواند

  • نقد : دریچه‌های نقد در دنیای ما بیکران است، ما همه را به نقد خواهیم کشید و هیچ تن مقدس در این دنیای آزاد نخواهد بود، از فرهنگ‌ها تا خدا، از ادیان تا باورها، همه چیز در این دالان به بوته نقد سپرده خواهد شد

اگر به دنبال شنیدن ندایی تازه برای تغییر هستید، به نام جان را بشنوید

تمامی آثار نیما شهسواری در وب‌سایت جهان آرمانی در اختیار شما است، 

نکته مهم آنکه همواره این آثار به صورت رایگان خواهد بود که برای بیدار کردن مردمان نگاشته شده است، از این رو شما همواره می‌توانید تمامی آثار نیما شهسواری اعم از کتاب، اشعار، پادکست و … را به صورت رایگان از وب‌سایت جهان آرمانی بدست آورید،

فرای وب‌سایت جهان آرمانی، این پادکست در بیشتر پلتفرم‌های پادکست‌گیر در اختیار شما است از جمله این برنامه‌ها

فرای برنامه‌های پادکست‌گیر شما می‌توانید این آثار را از طرق زیر نیز بدست آورید

برای دسترسی به پادکست به نام جان تنها کافی در برنامه‌ی پادکست‌گیر خود نام نیما شهسواری، به نام جان و یا جهان آرمانی را جستجو کنید

راه تغییر و دگرگونی این دنیا راه سختی است، 

در دنیای پر زرق و برق امروز ما را کسی نخواهد شنید که صدای دلربایان خوش نوا است، گاه فریاد گوش‌خراش زورمندان همه را مبهوت خواهد کرد، پس تنها راه برای این تغییر بزرگ با کمک شما امکان پذیر خواهد بود

اگر خواستید در تغییر زشتی‌های این دنیا همراه ما باشید با اطلاع‌زسانی به دیگران بزرگ‌ترین کمک را به ما خواهید کرد و این راه تغییر را آغازگر خواهید بود

ما در کنار هم توان تغییر همه چیز در این دنیا را خواهیم داشت بیایید با هم و درکنار هم برای تغییر دنیا تلاش کنیم

با تشکر

نیما شهسواری

sing 1

برخی از برنامه‌های پادکست به نام جان

برای دسترسی به همه‌ی عناوین صفحه را دنبال کنید...

راهنما

راهنمایی‌های لازم برای استفاده از لینک‌های موجود در صفحه...

این صفحه دارای لینک‌های بسیاری است تا شما بتوانید هر چه بهتر از امکانات صفحه استفاده کنید.

در پیش روی شما چند گزینه به چشم می‌خورد که فرای مشخصات اثر به شما امکان می‌دهد تا متن اثر را به صورت آنلاین مورد مطالعه قرار دهید و به دیگر بخش‌ها دسترسی داشته باشید،

شما می‌توانید به بخش صوتی مراجعه کرده و به فایل صوتی به صورت آنلاین گوش فرا دهید و فراتر از آن فایل مورد نظر خود را از لینک‌های مختلف دریافت کنید.

بخش تصویری مکانی است تا شما بتوانید فایل تصویری اثر را به صورت آنلاین مشاهده و در عین حال دریافت کنید.

فرای این بخش‌ها شما می‌توانید به اثر در ساندکلود و یوتیوب دسترسی داشته باشید و اثر مورد نظر خود را در این پلتفرم‌ها بشنوید و یا تماشا کنید.

بخش نظرات و گزارش خرابی لینک‌ها از دیگر عناوین این بخش است که می‌توانید نظرات خود را پیرامون اثر با ما و دیگران در میان بگذارید و در عین حال می‌توانید در بهبود هر چه بهتر وب‌سایت در کنار ما باشید.

شما می‌توانید آدرس لینک‌های معیوب وب‌سایت را به ما اطلاع دهید تا بتوانیم با برطرف کردن معایب در دسترسی آسان‌تر عمومی وب‌سایت تلاش کنیم.

در صورت بروز هر مشکل و یا داشتن پرسش‌های بیشتر می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

ارسال گزارش خرابی

توضیحات

پر کردن بخش‌هایی که با علامت قرمز رنگ مشخص شده است الزامی است.

عنوانی برای گزارش خود انتخاب کنید

تا ما با شناخت مشکل در برطرف‌ کردن آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

در صورت تمایل می‌توانید آدرس ایمیل خود را درج کنید

تا برای اطلاعات بیشتر با شما تماس گرفته شود.

آدرس لینک مریوطه که دارای اشکال است را با فرمت صحیح برای ما ارسال کنید!

این امر ما را در تصحیح مشکل پیش آمده بسیار کمک خواهد کرد

فرمت صحیح لینک برای درج در فرم پیش رو به شرح زیر است:

https://idealistic-world.com/poetry

در متن پیام می‌توانید توضیحات بیشتری پیرامون اشکال در وب‌سایت به ما ارائه دهید.

با کمک شما می‌توانیم در راه بهبود نمایش هر چه صحیح‌تر سایت گام برداریم.

با تشکر ازهمراهی شما

وب‌سایت رسمی جهان آرمانی

راهنما

راهنمایی‌های لازم برای استفاده از لینک‌های موجود در صفحه...

این آیکون در صفحه‌ی پیش رو برای دانلود مستقیم فایل‌ها از سرورهای وب‌سایت رسمی جهان آرمانی تعبیه شده است، با کلیک بر روی این گزینه شما می‌توانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود کنید.

این آیکون در صفحه‌ی پیش رو برای دانلود با لینک کمکی از سرورهای Google Drive تعبیه شده است، با کلیک بر روی این گزینه شما می‌توانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود کنید.

این آیکون در صفحه‌ی پیش رو برای دانلود با لینک کمکی از سرورهای One Drive تعبیه شده است،  با کلیک بر روی این گزینه شما می‌توانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود کنید.

این آیکون در صفحه‌ی پیش رو برای دانلود با لینک کمکی از سرورهای Box Drive تعبیه شده است،  با کلیک بر روی این گزینه شما می‌توانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را دانلود کنید.

این آیکون در صفحه‌ی پیش رو به شما اطالاعاتی پیرامون اثر خواهد داد، مشخصات اصلی اثر در  این صفحه تعبیه شده است و شما با کلیک بر این آیکون به بخش مورد نظر هدایت خواهید شد. 

شما با کلیک روی این گزینه به بخش مطالعه آنلاین اثر هدایت خواهید شد، متن اثر در این صفحه گنجانده شده است و با کلیک بر روی این آیکون شما می‌توانید به این متن دسترسی داشته باشید

در صورت مشاهده‌ی هر اشکال در وب‌سایت از قبیل ( خرابی لینک‎‌های دانلود، عدم نمایش کتب به صورت آنلاین و … ) با استفاده از این گزینه می‌توانید ایراد مربوطه را با ما مطرح کنید.

راهنما پروفایل

راهنمایی‌های لازم برای ویرایش پروفایل و حساب کاربری شما
زندگی‌نامه

در این بخش می‌توانید توضیح کوتاهی درباره‌ی خود مطرح کنید، در نظر داشته باشید که این بخش را همه‌ی بازدیدکنندگان خواهند دید، حتی میهمانان، در صورت دیدن لیست اعضا و در مقالات و نگاشته‌های شما

کشور و سن شما

کشور انتخابی محل سکونت شما تنها به مدیران نمایش داده خواهد شد و انتخاب آن اختیاری است

تاریخ تولد شما به صورت سن قابل رویت برای عموم است و انتخاب آن بستگی به میل شما دارد

باورهای من

گزینه‌های در پیش رو بخشی از باورهای شما را با عموم در میان می‌گذارد و این بخش قابل رویت عمومی است، در نظر داشته باشید که همیشه قادر به تغییر و حذف این انتخاب هستید با اشاره‌ی ضربدر این انتخاب حذف خواهد شد

راه‌های ارتباطی

در این بخش می‌توانید آدرس شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت خود را با مخاطبان خود در میان بگذارید برخی از این آدرس‌ها با لوگو پلتفرم و برخی در پروفایل شما برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد

حساب کاربری

در این بخش می‌توانید نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و همچنین رمز عبور خود را ویرایش کنید همچنین می‌توانید اطلاعات خود را از نمایش عمومی حذف کنید و به صورت ناشناس در وی‌سایت جهان آرمانی فعالیت داشته باشید

راهنما ثبت‌نام

راهنمایی‌های لازم برای ثبت‌نام در وب‌سایت جهان آرمانی
نام کاربری

نام کاربری شما باید متشکل از حروف لاتین باشد، بدون فاصله، در عین حال این نام باید منحصر به فرد انتخاب شود

نام و نام خانوادگی

نام و نام خانوادگی شما باید متشکل از حروف فارسی باشد، بدون استفاده از اعداد 

در نظر داشته باشید که این نام در نگاشته‌های شما و در فهرست اعضا، برای کاربران قابل رویت است

ایمیل آدرس

آدرس ایمیل وارد شده از سوی شما برای مخاطبان قابل رویت است و یکی از راه‌های ارتباطی شما با آنان را خواهد ساخت، سعی کنید از ایمیلی کاری و در دسترس استفاده کنید

رمز عبور

رمز عبور انتخابی شما باید متشکل از حروف بزرگ، کوچک، اعداد و کارکترهای ویژه باشد، این کار برای امنیت شما در نظر گرفته شده است، در عین حال در آینده می‌توانید این رمز را تغییر دهید

قوانین

پیش از ثبت‌نام در وب‌سایت جهان آرمانی قوانین، شرایط و ضوابط ما را مطالعه کنید

با استفاده از منو روبرو می‌توانید به بخش‌های مختلف حساب خود دسترسی داشته باشید

  • دسترسی به پروفایل شخصی
  • ارسال پست
  • تنظیمات حساب
  • عضویت در خبرنامه
  • تماشای لیست اعضا
  • بازیابی رمز عبور
  • خروج از حساب

عضویت در خبر نامه وب‌سایت جهان آرمانی

پرتال دسترسی به آثار

blank

در دسترس نبودن لینک

در حال حاضر این لینک در دسترس نیست

بزودی این فایل‌ها بارگذاری و لینک‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت

در حال حاضر از لینک مستقیم برای دریافت اثر استفاده کنید

چرا ثبت نام در وب‌سایت جهان آرمانی؟

شما با ثبت نام در وب‌سایت جهان آرمانی می‌توانید در پیشبردن اهداف ما برای رسیدن به جهانی در آزادی و برابری مشارکت کنید

وب‌سایت جهان آرمانی بستری است برای انتشار آثار نیما شهسواری به صورت رایگان

بی‌شک برای دستیابی به این آثار دریافت مطالعه و … نیازی به ثبت نام در این سایت نیست

اما شما با ثبت‌نام در وب‌سایت جهان آرمانی می‌توانید در این بستر نگاشته‌های خود را منتشر کنید

این را در نظر داشته باشید که تالار گفتمان دیالوگ از کمی پیشتر طراحی و از خدمات ما محسوب می‌شود که بی‌شک برای درج مطالب شما بستر کامل‌تری را فراهم آورده است،

 

ثبت آثار

blank

توضیحات

پر کردن بخش‌هایی که با علامت قرمز رنگ مشخص شده است الزامی است.

در هنگام درج بخش اطلاعات دقت لازم را به خرج دهید زیرا در صورت چاپ اثر شما داشتن این اطلاعات ضروری است

بخش ارتباط، راه‌هایی است که می‌توانید با درج آن مخاطبین خود را با آثار و شخصیت خود بیشتر آشنا کنید، فرای عناوینی که در این بخش برای شما در نظر گرفته شده است می‌توانید در بخش توضیحات شبکه‌ی اجتماعی دیگری که در آن عضو هستید را نیز معرفی کنید.     

شما می‌توانید آثار خود را با حداکثر حجم (20mb) و تعداد 10 فایل با فرمت‌هایی از قبیل (png, jpg,avi,pdf,mp4…) برای ما ارسال کنید،

در صورت تمایل شما به چاپ و قبولی اثر شما از سوی ما، نام انتخابی شامل عناوینی است که در مرحله‌ی ابتدایی فرم پر کرده‌اید، با انتخاب یکی از عناوین نام شما در هنگام نشر در کنار اثرتان درج خواهد شد.

پیش از انجام هر کاری پیشنهاد ما به شما مطالعه‌ی قوانین و شرایط وب‌سایت رسمی جهان آرمانی است برای این کار از لینک‌های زیر اقدام کنید.

تأیید ارسال گزارش

گزارش شما با موفقیت ارسال شد

ایمیلی از سوی وب‌سایت جهان آرمانی در راستای تأیید ارسال گزارش دریافت خواهید کرد

در صورت نیاز به تماس و درج صحیح اطلاعات، با شما تماس گرفته خواهد شد.

تأیید ارسال پیام

پیام شما با موفقیت ارسال شد

ایمیلی از سوی وب‌سایت جهان آرمانی در راستای تأیید ارسال پیام دریافت خواهید کرد

در صورت نیاز به تماس و درج صحیح اطلاعات، با شما تماس گرفته خواهد شد.

تأیید ارسال فرم

فرم شما با موفقیت ثبت شد

ایمیلی از سوی وب‌سایت جهان آرمانی در راستای تأیید ارسال فرم دریافت خواهید کرد

در صورت نیاز به تماس و درج صحیح اطلاعات، با شما تماس گرفته خواهد شد.